tisdag 18 januari 2011

(heavy metal) tune of the day

Chroming Rose, ännu ett av dessa band som kom och försvann under 1990-talets inledande sekunder. De gjorde två bra skivor och sen gjorde de grunge. Som ALLA andra band på den tiden.

Här är det dock tyskt så det förslår. Både sångarens brytningen och musiken skriker tyskland då tyskland är som tuffast!



Do it!





Annars har jag passat på att lyssna lite på vinyler, och då speciellt Helloween och deras keeper 2 - dottern valde skiva.

Det är otroligt vilken skillnad det är på ljudet på den vinylen, och om man sen slår på samma skiva på cd - allt djup försvinner på den digitala versionen, medans vinylen låter varm och bred och go.

Ja. Jag tror nog att vi bytte teknik lite för snabbt. Vinyl är fortfarande överlägset som musikformat. Både som kul pryl och som ljudbringare.

3 kommentarer:

Stones sa...

Visst är det underbart med Vinyl!

Fredrik sa...

Jag säger inte emot. Jag säger snarare: jag är mer övertygad nu än någonsin om att vinyl is the shit. 8)

Nu har ju den digitala tekniken haft ett tag på sig. Har det ännu kommit ett skivljud som slår Opperation: mindcrime? Nej just det. 8)

Simsalablunder sa...

Ja, det var düßkt så det förslog.