torsdag 14 oktober 2010

Nu, avslutning av filmgenomgången...

Nu börjar det ta slut på filmer jag faktiskt vill se på, eller filmer som jag i alla fall har något som helst intresse att titta på. Det är nog bara G.I.Joe kvar, om den nu har kommit – samt ett par halvglömda skräckisar som jag får ta vid nästa sjukdom.




Tuff kille med bedragen och våldtagen tjej i handen


Jag har alltså sett Clash of the titans, och som hårdrockare för det namnet tankarna till turnén med Slayer, Megadeth, Antrhax och Metallica, samt numera även en skiva. Filmen påminner dock inte det minsta om thrashgrupper vars skivor kan försätta berg. Filmen påminner om skit. Filmen börjar, en son till Zeus föds. Barnet är vuxet, hamnar i det äventyr som den här filmen skall föreställa, och sen är det slut. Typ. Det finns en äldre version av filmen, jag vill se den innan jag krossar den här filmen. Extramaterialet – jag har kommit på mig själv med att titta allt mer på sådant – visar lite mer djup än den pöl till film som Clash of the titans blev. Se inte den här filmen, om ni inte gillar hjärndöda filmer, då är den perfekt!




Mer hårdrock i denna film, så klart. Titeln till trotts, denna film var hårdare än Clash...


Sen såg jag en film som jag trodde skulle vara lika dålig som Clash, Iron Man 2. Men den var inte alls dålig. Jag kan ha åsikter om att de börjar gräva så djupt i Marvels universum att de har tagit fram ”shield”, en helt orimlig brottsbekämparorganisation som påminner om… ingenting. De har en flygande bas, och agenter som kan allt, alltså, de-kan-allt. Då de inte kan arbeta in fantastiska fyran, spider-man eller, Hulken, Daredevill, Punisher, Electra eller X-men i handlingarna till filmerna - de ska ju utspela sig i samma värld, och i de flesta fall även i samma stad – blir det endast störande. För mig.

Jag bortsåg från det och gillade filmen för vad den var; trevlig action med lite fårskallig humor, mindre sexistisk är ettan, och lite mer handling. Även om jag tycker att skurkarna börjar bli taniga, eller snarare omotiverade. Sen slutar filmen med en nickning åt nästa projekt för Marvel: Thor. Men jag vet inte om det är till Avengersfilmen eller till en egen Thorfilm. Skit i det. Se den här filmen om ni gillar snygga effekter och inte har några krav på filmhandlingar, generellt sätt.

Nästa projekt hoppas jag blir att avnjuta de böcker som stått på kö ett tag. Det har börjat röra sig på den fronten. Äntligen.

Cherrio!