onsdag 6 oktober 2010

Löven mot löven!

For the first time ever.

Löven mot löven.

B-Löven mot A-löven. I Polarica arena, som rymmer 600 pers. Enligt vittnen skall det tydligen bli magisk stämning då det är fullt där. Jag älskar det! Sport har en stark ådra av dramatik. Den blir som starkast där pengar inte har med saken att göra. Ok, jag hade föredragit detta möta i Elitserien, eller mer realistiskt, i Allsvenskan, men nu är det div 1 som gäller. Jag ogillar läget, men väljer att gilla det ändå.

Hade jag varit i närheten av Happaranda hade jag lätt unnat mig lite svensk raggarhockey, lite svensk kultur.

Så idag hånar vi sd och älskar löven. Punkt!

4 kommentarer:

Knapsu sa...

Tyvärr så jobbar jag ikväll så jag kan inte vara på plats i kallgaraget vi har till ishall!
:-(
Får försöka bevaka via Swehockey.
Om nu arbetssituationen så medger.

Heja Löven!!

;-)

Fredrik sa...

Tråkigt. Jag såg fram emot en bra matchanalys på bloggen din.

Hur som haver har du helt rätt: Hejja löven! 8)

Mr.MASA sa...

Svar: Du är en av mina favoritläsare numer :-D Det är alltid skoj när folk gör så långa kommentarer! Även fast de inte tycker exakt som jag. Fortsätt gärna med den :-D :-D

Om nästa band är GnR eller inte får du se ikväll (tror jag det kommer upp) ;-) Men jag kan väll säga att du kanske inte är heeelt fel ute... ;-)

Fredrik sa...

Jag kan inte skriva tyst, så det får du räkna med. 8) Och så skriver du om heavy metal. Det gillar jag. De flesta skriver om kreddig musik, jag vill läsa om BRA musik. Viktig skillnad. 8)

peace!