tisdag 5 oktober 2010

En feber senare

Jo. Jag låg i natt med svettningar och frossa, och det var långt ifrån lika kul som att äta en god tacopaj med vitlöksaioli version: mig.

recept på den:

1 eller 2 dl gräddfil. En hel vitlök. Lite majonäs. En skvätt citron. Salt och peppar. Blanda! Jag brukar köra med vitlök solo, eller vad fan de nu heter. Det är en hel lök, inte tusen klyftor. Praktiskt. Man använder en hel, eller halv om den är färsk. Smaklig taco!

Så. Då man ligger och vrider sig i sin egen svett och tycker synd om sig själv på den nivån man bara tycker synd om sig själv då man är sjuk, då vill man inte behöva använda så mycket av hjärnan - eller av någon del av kroppen, för övrigt.



En film man kan se. Utan att må dåligt. Om man redan mår dåligt.


Vad ska man då ta sig till? Jo, man kan se Transformers 2. Jag trodde, ja jag var faktiskt helt säker på att jag skulle avsky filmen. Den första var trist och förutsägbar. Men, jag är en gammal serieläsare, och letar man bland mina tidningar hittar man en komplett Transformerssvit - alltså såg jag filmen ändå. Jag gillade serien, speciellt då den blev mörk, som den blev på slutet. Tv-serien alltså, serietidningen var kortlivad och ganska typisk för en hype: Spinelmannen och diverse annat blandades in, för att rida på vågen fullt ut. Då serien slutade visas på kabeltv, som följde serien med hjälp av, blev jag "klar" med serien. Jag hade helt enkelt inte råd att följa det som hände senare.



Tecknat is the shit



Men som den scifinörd jag är har jag ändå tittat lite åt det hållet då jag sett en förvandlande robbot, och filmen Returner fick mig att hoppas på en spelfilm. Jag gillar ändå påkostade hollywoodfilmer. Ibland. Uppenbarligen lite mer då hjärnan är avstängd, men det är en annan femma.

Hur som haver var alltså Transformers 2 bra. För om man som jag, gillade serien, så dök de djupt ner i tv-seriens mytologi. Och där var jag fast.

Skådespeleriet är inget att diskutera. Skådespelarna är felfria. John Turturro känns kanske övermeriterad, men Shia och Megan funkar bra som kåta tonåringar.



Kåta. Förmodligen! Det finns i alla fall många killar som blir kåta av megan fox. Räv.

Inga kommentarer: