fredag 1 oktober 2010

Inget mer kött

...på tallriken. Det är vegitariandagen idag. Det borde väl alla kunna stödja? Har man inte skjutit djuret själv är det bara att ge fan i biffen, idag.

Jag tycker att kötthanteringen i världen är hemsk. Den är på många sätt lika vidrig som den borgerliga människosynen, men till skillnad från slavar så behandlas i alla fall vissa djur bra. Detta människohaveristiska vansinne försvaras med den fria marknaden. Ständigt denna fria marknad.

Min lösning är att bara äta villt kött. Då har i alla fall djuren fått leva fritt eller bra tills de blev mördade. Dubellmoral? Jo. Egentligen borde vi inte äta kött alls, men det finns grader i helvetet. Och jag är sämre än de flesta, då jag äter mängder av kött. Förlåt för det. Men jag strävar efter att bli bättre. Idag blir det således ungsbakad rotfruktskompott, smaksatt med örter och vitlök. Till det kanske vi drar till med en nötsallat med bönor och annat smask. Återkommer med bilder om det blir så. Inspirerad av Lorden!

Men ett par vegodagar i veckan skulle vara bra för miljön, samvetet och ta mig fan allt. Sen hoppas vi att jag lyckas ta steget, för tusende gången, till vegansk kost - och att jag håller ut längre än mitt rekord på 6 månader.



Ett läckert köttstycke, dvs: fredrik-d mmmmm Tänk er honom med smör på!!!!

8 kommentarer:

Wonder Warthog sa...

Å fan,jag visste inte ens att en sån dag existerade. Den enda dag jag stödjer helhjärtat är kanelbullens dag! 8) Jag har blivit så jävla lat med matlagningen så det har slirat bort från vego rätt fett. Men jag lovar bot och bättring även om jag inte viker en tum från mitt fredagsfrossande på ihjälplågade kycklingar! Kanske klipper jag till på en bruschetta med tomatsalsa och en löksoppa i morrn!

Anonym sa...

Det är helt ok att äta vilt tycker jag. Det är liksom ärligt. Djurhållningen kring köttindustrierna är dock vidrig.

Men veg dagen? nu blir ju middagsplanerna ett snäpp svårare...

Fredrik sa...

haha Där fick ni era likätare. Själv bröt jag det jag skrev på en gång... hehe 8) Jag viste dock inte heller att det var vegodagen. Så jag inledde dagen med pepparsalami. Sen åt jag rå fisk. Så jag ska hålla käften.

Nu håller jag käften. 8)

Kim sa...

Här blir det paj med Quorn, fetaost och körsbärstomater. Sallad därtill. (Inte min utan dotterns förtjänst.) Själv är jag inne på ungefär samma linje som ovan. Det är inte principiellt fel att äta kött, men djurhanteringen i köttindustrin är vidrig. Trevlig vegodag på er!

Fredrik sa...

haha Tackar!

Jo, men min plan får skjutas upp till på söndag då det visade sig att jag är på tok för trött för att göra maten. hehe Det blir vegetarisk pizza istället. 8) Är man lat så är man.

Men din mat lät god. Jag är inte helt fräslt på Quorn. Men tänk en bönsallad på det.

Nu dräglar jag. 8)

trevlig helg! Här blir det, utöver pizzan, även öl och nya Death angel. 8) Samt Auberonjamm. Guuud vad trevligt!

jöjj sa...

åh så sexig! vore det inte för att jag var bisexuell hade jag lätt frågat ut dig på en date.

:)

yey!

här skall hittas på saker framöver!

nihrida sa...

I agree with you about the degrees of hell. And I admire you for trying to go vegetarian. Hope you succeed.

Fredrik sa...

Nihrida: Me to! Thanks. 8) Lets all hail the mighty me! hehe