tisdag 1 mars 2011

Just nu är det tyskarna som gör att man orkar med livet - Heavens Gate, trilogin om järnsvärdet

Tyskar! Man måste bara älska det!



Jag har aldrig varit med om en så utbredd dumhet som den som kommer från rasisternas tomma hjärnor.

Då är det skönt att veta att allt som kommit från tyskland inte har med gasmasksmutaschprydda dårar att göra.

Heavens Gate hade på sina tre första skivor en låt som hade en släkting på nästkommande skiva. Alltså, en episk trilogi med tung heavy metal - sagan om the iron sword. Jag tar inte texten i försvar, den är banal på det sättet som texter om svärd alltid är banala. Hjälten heter för bövulen iron Sword. Bara det!

En hyllning av mig.

Path of glory, från In control inleder den Dioinfluerade sviten:




Never ending fire, fortsätter den på Livin in hysteria (en av världens fem bästa skivor - alla kategorier)




Och He's the man, avslutar härligheten. Tacka mig sen. Eller nu. Ett tack ska jag i vilket fall som helst ha.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min egen tyska topplista:

Katrin Krabbe
Helloween
Scorpions
Schweinshaxe
Bierstube
BMV
Düsseldorf

Bara ett axplock!

Fredrik sa...

Bierstube?

Schweinshaxe... :D