fredag 11 mars 2011

En till tsunami

Jag ska inte sitta här och vara den som är den.

Det vore ju helt galet.

Men, det har varit en jordbävning i Japan. Eller i havet. Tokyo är drabbat. Tsunamin som kom av jordbävningen har skapat kaos. Fruktasvärt så klart! Många människor kanske dör, och det är alltid en tragedi.

Men Tokyo är byggt rakt ovanför en förkastning. Två jordskorpor skaver mot varandra där.

Jag skulle ALDRIG flytta till ett sådan område. Californien, San Fransico - två andra städer jag aldrig skulle flytta till. Det är liksom inte en fråga om den där förödande jordbävningen skall komma att inträffa, det är en fråga om när.

Är det lönt att utmana sådana odds?

Med det sagt är det en tragedi det som hänt! Nu gäller det att vi skickar hjälp snabbt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är alliansens fel!

Anonym sa...

jag förstår om du inte vill flytta till "staden" californien, tur för dig att det är en delstat då...

Fredrik sa...

Du har rätt. Offside av mig. 8)

@ anonym 1: Nej. Det är sossarnas fel. Allt är sossarnas fel. Även ebola.