tisdag 13 april 2010

prequel - the Thing



En uppföljare på g. The thing before...




Filmer är ibland jävligt bra skit. Ett par av de filmer som jag klassar som mina favoriter har jag skrivit om här, men det finns givetvis fler, som inte har Sam Neill i huvudrollen. En av dessa filmer är The thing av John Carpenter. Nu skall det göras en prequell till den, tydligen ska den ha samma titel, vilket känns lite beigt.

Men alltså, skräck på Antarktis måste ju vara bra. Det grundar ju sig i många fall på en lovecraftiansk skröna. Vansinnets berg av herr HPL kan ju vara skräckberättelsernas heliga gral, tillsammans med hans makalösa noveller.

2011 kan vi alltså se fram emot de norska gubbarnas upptäckt under isen.

3 kommentarer:

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Gillar du skräckisar? Jag med! Finns mycket skit i denna genre men jag har fortfarande en gammal favorit "Huset som gud glömde" den första filmen och bara den första. Såg nyligen "Drag me to Hell" och tycker den var rätt bra. Wrong turn 1 och Hostel 1 var också rätt bra. Lyssnade lite på tyska metallen och upptäckte att jag missat mycket i denna genre. Är jag helt fel ute om jag tycker att detta påminner lite om Hammerfall? Jag har alla Black Sabbaths skivor tom 1980. Sedan gick det utför. Då jag jobbar en hel del som musiker i flera olika genres så är jag allätare men inom lite hårdare rock så gillar jag Rush.

nihrida sa...

Oh my! I remember watching this Thing movie all the time when I was six or seven YO. Yeah, I was already weird as a child. XD
Thanks for letting me know there's going to be a prequel. I didn't know that.
BTW: This post reminded me of Norwegian movie Død snø. One of the few EU ''comedies''. XD

Fredrik sa...

Tankesmedjan: Självklart. 8) som alla hårdrockare med självaktning är jag ett stor fan av skräck. Jag har skrivit lite om det på ett annat ställe i bloggen. I inlägget om Sam Neill. 8) De filmer jag har sett är dock inte de du nämner. Jag får ta och kolla upp dem.

Och du har helt rätt, man kan spåra Hammerfall från dessa band. Det är här ifrån de har fått sitt sound. De har tyskland och ja Danmark att tacka för mycket!

Nihidra: You are welcome! Follow the link in the post to gett some serius information in english. I realy suck att this language. 8) See auberonblogg for prof. My girlfriend does moste of my "translation" into readable texts.