söndag 18 april 2010

Ett frisk initiativ!


Danny Glover, känd från Dödligt vapenfilmerna och den underliga filmatiseringen av Ursula k Leguins Legender från övärlden, har gripits för att han demonstrerade mot dåliga löner och usla arbetsförhållanden hoss matjätten Sodexo.

Jag gillar numera Danny jättemycket! Och för er som köper en krysslåda till extrapris... De som betalat är de som tillverkar skiten. 15-timmars arbetsdag utan raster. Ungerfär som Reinfeldt vill ha det. Fri marknad och så vidare.

6 kommentarer:

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Såna gubbar finns det ju inte så många av!

Fredrik sa...

Nej, de flesta brukar tappa engagemanget då dollarna rullar in. Tyvärr. Därför vill jag verkligen lyfta fram denna hjälte. 8)

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Sean Penn är en annan tror jag åtminståne annars vet jag ingen. Persbrant? Stormare är en högerfjolla!

Fredrik sa...

Susan Sorandon, om jag hade kunnat stava till hennes namn... Hennes föra karl, Tim Robbins. Men jag känner nästan bara till de tre. Illa.

Fredrik sa...

Jo, han pappa Skarsgård.

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Tim Robbins är bra!