fredag 30 april 2010

Förlåt... Om brudarna...

Jag vet inte varför, men tjejen som kallas blondinbella tar upp platts hon inte gjort sig förtjänt av.

Jag inser hur förmätet det kan låta att klaga på en 19-åring vars enda egenskap är att hon är moderat och har råd att handla saker som valiga 19-åringar drömmer om. Och ja, hon skriver om det också. Den egenskapen var så fascinerande att människor läste hennes hjärndöda texter. Visst kanske det fanns någon som behövde hennes kloka ord, någon stackare från Täby, Djursholm, Östermalm eller Lidingö som inte lärt sig mobbas ordentligt, som inte lärt sig hur man trycker ner pöbeln och deras fåraktiga drömmar.

Hon fick ett gäng följesögare, den ena dummare än den andra, men utan att döma de korkade tjejerna och killarna som bloggar, vilka är det som är så fördömt idiotiska att de slösar tid på deras skit? Vem köper kläder av märket kissie? Vem vill ha smycken som en klåpare utformat? Kommer ni som köper detta idag att gilla det om tre månader? Börjar jag bli gammal som förfärar mig över hur fördummande den yngre generationen faktiskt tillåts vara?

Jag måste ha missat allt. Men, Zytomierska, då du säger att Kissie ska förstora sin kuk, kan du inte istället tänka: jag vill säga detta så mycket att det borde vara en varning om att jag ska vara tyst. Jag är ju en idiot.

JAG tror man måste skaffa en kuk, om man inte har en, för att kunna förstora den. Men jag försöker i alla fall tänka.

Men det var väl inte lika roligt att prata med sina fans och vara tvungen att tänka... ”bah nääää, asså, bah jaaaaa. Nääääää”.

Kissie anser att folk som är emot hennes är fläskpaddor. Nej, kissie, det är du som är en idiot.

Kenza… focki… Alltså, jag har ägnat en timme åt era bloggar och jag anser att ni är skyldig mig den timmen. Sluta fördumma världen. Här kan man snacka om miljöförstöring. Slösa energi på denna idioti.

4 kommentarer:

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Visst har jag hört namnet Blondinbella någonstans förut men vad hon stod för eller vad det nu är hon gör, hade jag ingen aaaning om. Det kan väl ändå inte vara många som följer henne och hennes gelikar?

Fredrik sa...

Det är nog ganska många som följer dessa tomtar. ca: 500.000 minst, dagligen skulle jag tro.

Att det är små söta flickor som blir uppmärksammad för helt fel saker, får man inte säga. Då är man... sexist. Eller nåt. Jag vet inte.

Jag stör mig dock mest på de som tar dem på allvar.

men det är väl mig det är fel på.

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Har kollat runt lite och dessa mode-utseendefixerade fjortisar ..ja vad kan man säga? Man får väl hoppas att några av dem faller tungt så småningom. Det skulle bara vara nyttigt!

PinnKakan sa...

måste säga att jag håller med till 100 %. såg lilla blondinbella på debatt för ett tag sen och varje gång hon öppnade käften så hade jag lust att stoppa in en stor strumpa i den. än värre är att min älskade (smarta och snygga) lillasyster har fallit i deras fälla och läser vissa utav deras bloggar och hänger även med ett par stycken sånna små snärtor. man vill bara skaka om henne och få henne att förstå att under den där välpolerade ytan finns bara skit. jag känner t.o.m lukten när jag ser dom på tv/bild. illa,illa...