lördag 3 april 2010

Godmorgon påsk Ratt


Så här på morgonen, då jag brukar sitta och surfa lite medan mina tjejer lever om. Den yngre tjatar om att få lyssna på japansk filmmusik, den äldre bara tjatar.

Då brukar jag leta mig till vansinnet som finns i jöjjyboys bloggar (här och här), där hittar jag ofta ett spår som leder mig längre in på dårskapens väg. Idag kände jag för att bjuda på bandet Ratt, en mycket bra grupp som var kända samtidigt som Mötley Crüe, kanske var de störst i sverige på grund av filmmusiken till The golden child. En film som jag gillade hemskt mycket då jag var tonåring. Den kändes som en billig Steven Spielbergfilm.

Vem kan glömma scenen där Eddi skall snurra på bönerullarna för att få prata med överstemunken, eller vad det nu var.

Aja. I drift in and out. Efter ett tag är allt tjat kul. Man inser ju vad otjat innebär.




Och vem vill inte avsluta med lite Lita Ford och Ozzy? En hångellåt från back in tha days.

4 kommentarer:

jöjj sa...

man skulle kunna hoppas att det är en joint på gitarren. :)

hashjathan sa...

jag såg förresten Ratt när vi bodde gröteborg. sen dio sen alice. på samma kväll. farsan tvingade dit mig. tror det var en torsdag.

jag tyckte alla 3 band sög.

då alltså. ska kolla in ratt klippen dom är säkert bra in the eye of the beholder ikväll.

HAEJ

Fredrik sa...

KLart det är bra. 8)

Men du gillar Dio och Alice... Du mådde dåligt? Eller var det en dålig spelning?

Fredrik sa...

Jag vill även veta vad du tycker om Ratt! Party boy!