tisdag 8 november 2011

Pain of verkligheten

Jag har tagit lång tid på mig med månadens metaltidningar. Det jag ville läsa hade jag läst på en timme, och det jag inte läst omgående, det var fan inte intressant.

Nu har jag i alla fall hittat lite skit att ta med mig från tidningen. Den, skiter fullständigt i vilken, av tidningarna som hade en intervju med Pain of Salvation, hade även en kul textdel.

Killen konstaterar som alla vet att: allt är politik.

Men han säger en till sak som fick mig att haja till. På ett bra sätt.

"Om alla slutade göra det som de vet är fel, då skulle alla problem vara lösta imorgon".

Bra sagt.

För om alla slutade att tänka: men alla andra gör ju det... Ja. Det räcker att säga ergo.

Nu är det dags att fixa medicin. Astma ftl!

2 kommentarer:

jöjj sa...

jag tror många gör fel fast det vet om det mkt pga striving for approval by others scale.

för att citera K-pax; "every single beeing in the universe knows the differense between right and wrong"

religion är överflödigt. att leva efter andras uppsatta "moralregler" är en del av problemet. anser jag.

det rör bara till det.

Världen skulle se mkt mkt bättre om alla gjorde exakt vad de ville hela tiden, istället för att göra vad de TROR att andra vill att de skall göra.

det rör bara till det och handlingar blir inte efter folks riktiga intentioner.

jag känner inte nån som vill göra dåliga saker. välja det som är fel. de gör ändå det. men det är bara sett från mitt synsätt. jag har ingen rättighet att avgöra om någon annan gör fel.

här kan man börja gå in på brott och mord. men det kräver 10 sidor till av förklarande. men jag står fast vid det. alla ska blott och bart göra vad de vill.

det kan innebära att göra vad andra säger åt en att göra.

det skulle inte finnas brott och mord om folk gjorde vad de ville från början.

it's all good.

:D

Fredrik sa...

Jag håller med om allt.