fredag 25 november 2011

Hard as a rock

Om man har tuff smak eller inte...

Tuff smak. Smak. Alltså.

Det finns duma saker att prata om, och så finns det de saker jag skriver om. Jag skriver om det dumaste man kan tänka sig. Självklarheter. Tragiskt nog är mina juveler av självklarhet bara självklara för mig.

Hur som helst har jag världens tuffaste smak, då det kommer till musik - och allt annat.

Jag har bredden. Canibal Corpse, Mr big, Miles Davis, Samantha Fox.

Nej. Jag gillar inte Samantha Fox. Mitt starkaste minne av henne är hennes bröst - och då någon tog på dem då Adam Alsing hade en av sina tusentals pratshower som ingen tycks inse suger värre än Venom.

Ett band som är ruggigt okreddigt i de kretser som klickar gilla på "ond" musik är Freak Kitchen.

Ett jävulskt bra band. Då jag upptäckte deras debut läste jag i avsomnade musiktidningen vars namn jag har förträngt... Den var gratis. Någon?

Hur som helst fanns det en liten del av den text jag läste som handlade om ett tidigare band. Fate. Jag hade hört Fate. Men jag hade för mig att det var kasst. Så fel jag hade.

Jag menar, nu då jag såg att de har släppt en ny skiva, då var jag ju tvungen att lyssna lite på en gammal hitlåt. Givetvis ska ni också få nöjet att avnjuta denna melodiösa hårdrock.

Fate. Hard as a rock.





Påminner lite om Icon.

3 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fredrik sa...

Nej. Jag förstår vad du menar. Han är... inte helt hundra. 8)

Simsalablunder sa...

Adam Alsing, obegripligt att den figuren har tillträde tv-mediet år från år bakom som framför kameran.