tisdag 22 november 2011

Nonsens.

Efter att ha funderat på om sossarna verkligen har blivit värdelösa, eller om det beror på delar av Juholt-drevet, känner jag mig smutsig och kränkt.

Sossarna.

Det var de som byggde detta land. Det gjorde ett fantastiskt jobb.

Det går inte att inte hålla med. Vi var bäst i klassen i alla bra ämnen.

På den nuvarande lallaren, som tar från de fattiga och ger till sina egna, kan man ju få för sig att det är han personligen som har gjort allt bra för landet.

PR.

Jag hatar pr.

Jag hatar också tv-seriens Mad mens första tre säsonger. Likheter med Sopranos, sa någon. Jasså? Vad är det då? En otrogen karl? En vek kvinna? Tveksamma jobb?

Ja. Tveksamma jobb, ok. Men annars är det nog bara en psykos.

Jag har tappat allt förtroende för människan. Hon tittar på Bonde liger med Idol, och Ensam snickare söker.

Jag ser fan ner på er.

13 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sundin sa...

Det arbetande folket byggde landet.
Inte sossarna.

Fredrik sa...

Sundin: de arbetande folket VAR sossarna. 8) Du vet att de var i majoritet i ca 50 år va? Det var sossarna, som är arbetare, som byggde detta fantastiska land med vår gudomliga välfärd och underbara humanitet.

C: Rasa av sig är det nya svart. :D

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fredrik sa...

CHARLOTTE!

VARFÖR tod du bort det där fantastiska inlägget? Från och med nu har du blivit av med rätten att censurera dig själv.

Punkt.

Det går inte att blanda ord som sossar och arbetare fel - i en verklig värld.

Fredrik sa...

Sundin: jag inser att du kanske svarade på C.

Jag gillar inte hur präktig jag lät i svaret. Förlåt. Jag försöker skärpa mig.

Bäbis-steg. höhö

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fredrik sa...

Jag tror inte att jag är så kunnig. Det är mer det att jag tycker att man ska bete sig. Svårare är det inte. 8)

Att det kanske låter bra beror ju på att det är det enda jag gör - snackar politik.

:D

Sundin sa...

Haha, vad lustiga kommentarer det blev. Jag menade det väl inte direkt som kritik mot nån, men klart du inte behövde be om förlåt Fredrik.
Min åsikt är att i en revolutionär blev socialdemokratin en för de ägande klasserna en lagom-kompromiss istället för att riskera att ställas mot en vägg och skjutas.

Folk och rörelser driver fram politik, inte partier är ju min åsikt, och ingen behöver känna sig tvingad att tycka likadant=)

Huvudgrejen är att bara för att jag hatar borgarna tänker jag inte glorifiera sossarna, deras historia med rasbiologi, tvångssterilisering och så vidare inte är någon höjdare. Och idag är de ju en skugga av jämlikhetstanken som förr genomsyrade deras politik.

Sundin sa...

"Min åsikt är att i en revolutionär TID blev socialdemokratin en för de ägande klasserna en lagom-kompromiss"

skulle det vara...

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sundin sa...

C; det var en bra fråga, tyvärr har jag inget vettigt svar på det. Min kommentar var nog mest riktad mot Fredriks formulering; "Det var de som byggde detta land. Det gjorde ett fantastiskt jobb."
Självklart borde jag hakat på.