onsdag 30 november 2011

Galenskap.

Är det bara jag som reagerar? Lena Melin, politiskt okunnig på ab skriver angående den där boken som en m-politiker har släppt: Det är så i alla partier.

Jag tänkte: seriöst, detta är ett demokratiproblem.

Men den köpta åsikten, att det är så i alla partier, den är tydligen helt ok...

Nej. Det är något ruttet i blivande ulandet sverige.

Men det finns mer problem för alliansen är att Reinfeldt har blivit kallad för diktator.

De är lite sura över att oppositionen kan fälla det fascistiska försäkringskassehaveriet. De står och grinar och menar att man måste ha en utredning. Hela folket: ni lovade förändringar direkt efter valet. Tror ni att vi saknar minne?

Ja... Ni verkar göra det.

Nåt är fel.

5 kommentarer:

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Även demokratin är privatiserad och vill vi ha tillbaka den så får vi nog göra mer än att rösta 2014! Riksdagen lyder numera under M-partistaten och M-partistaten lyder under en svensk Voldemort.

Simsalablunder sa...

Skulle inte förvåna mig om Lena Mellin låtit tatuerar in Fredrik Reinfeldt på skinkan.

Ur wikimopeden:
"Lena Mellin är även en flitigt återkommande inrikespolitisk kommentator i andra medier, bland annat bidrog hon med kapitlet "Persson – mer kändis än resultatspolitiker""

Tror någon att hon kommer skriva ett liknande kapitel om dagens statsminister, trots att material finns till ett helt band med böcker? Näe.

Fredrik sa...

Jag skriver under på era kommentarer. 8) Ni säger det bätttre.

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Nej Fredrik! Du är jävligt bra!

Fredrik sa...

Fy fan vilken snäll kommentar. 8) Jag blir alldeles glad! Tackar! Men den komplimangen går åt alla håll här. Att jag inte räknar Steen Heager fattar ju alla. 8)