lördag 5 november 2011

Ett ode till S.Arkelsten.

Jag har just diagnostiserat en polare. Han har då rakt inte ADHD. Jag tror snarare på mentalt förfall.

Hur som haver. Vilket föredömligt uttryck! Hur som haver. Dagens uttryck. Helt klart. Klickar gilla!

Sofia Arkelsten, ni vet, den mest drabbade kvinnan inom svensk politik - snacka om att hon får genomgå stålbad efter stålbad - jag vill ge henne min kärlek. En kram. Lite tröstande ord om att hon inte ska umgås med de dumma killarna som heter Karl i förnamn nåmer. De utnyttjar hennes kön för att få en krockkudde mot verkligheten, eftersom att de ljuger som... Dårar.

Vem fan vill ställas mot väggen då Partiet hittat på att det var DE som skapade rösträtt, demokrati och, ja, jorden?

**

Så. Sofia! Hej! Fredrik här.

Nej. Arkelsten, vi tar det från början så det inte blir några pinsamheter, jag tycker att dina åsikter är skitkorkade. Men jag har alltid plats i hjärtat för en mobbad kvinna. Kom till Väsby. Jag kan bjuda på lite kaffe. Jag dricker te. Det är givetvis rättvisemärkt, men det borde väl gå ner ändå? Jag vet att du inte gillar rättvisemärkta varor, men det beror nog mer på de taskiga killarna som du umgås med. De gillar ju förtryck och dylikt vansinne, så länge de själva inte drabbas. Rättvisemärktet är ju som en global fackförening, och facket... Ja. Jag älskar det. Men du håller ju på förtryckarna.

Men det får mig att undra lite. Sofia... Varför utsätter du dig för dina låtsaspolares diss? Du kan ju välja att hoppa av? Har de någon hållhake på dig? GILLAR du att bli hånad?

Hur som helst kan vi prata ut om det. Jag har både tid och omtanke nog för oss båda. Det känns som att det behövs...

Jag bjuder inte på några oljebolagsresor. Men det går väl bra ändå? Och du kommer att få besöka ett område där droganvändandet gått upp ganska mycket sen dina allianskamrater fick makten. Om det är ett resultat av er politik eller något annat, ja, det är ett ämne för en diskussion. Jag ska lära dig ordet: konsekvensanalys.

Sen kan vi titta på Muminfilmer. Du är ju ändå i lilla finland.

Seriously, hare bra!

8 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fredrik sa...

Det var Yngwie som lanserade det. 8) Jag bara förvaltar arvet. :D

Pål Eggert sa...

Gulligt :-) Jag måste erkänna att jag tycker mer synd om än blir arg på Arkelsten när jag ser hur hon klampar i klaver efter klaver. Hon ser inte så jävla på ut med de där sömniga ögonen, till skillnad från exempelvis Jernbeck.

Fredrik sa...

8)

Exakt. Det är min magkänsla. Det är mer synd om henne än rätt åt, men skillnaden är inte milsvid. Hon klickar ändå gilla på förtryckets sida. Illa. Hon kanske är en han? Inte för att det spelar någon roll.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fredrik sa...

Det gör alla friska människor. 8) Men han är ändå bäst.

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Jag tycker inte synd om Arkelsten och beklagar det inte ens. Hennes jobb består i att framstå som idiot och det gör hon alldeles utmärkt.

Fredrik sa...

Ja. Alltså. Arkelsten har ju valt sin position själv. Men... Man kunde ju tycka att hennes vansinne skulle få skit av rätt anledning. Inte för att täcka upp för inkompetenta chefer. 8)