lördag 12 november 2011

Hur man lättast begår våld på verkligheten: skyll på individen. Blunda för systemfelet. Dra åt helvete era äckelborgare

Jag kan inte låta bli att spy kaskader rakt på datorskärmen då jag läser om de vidriga KDare som skyller Caremaskandalerna... Caremahaverierna... Inget ord känns tillräckligt...

Nåja. De skyller alltså detta helvete på... Är ni redo... PERSONALEN. Det är alltså personalen som VÄLJER att vara underbemannade... Shit. Det är personalen som VÄLJER att tjäna dåligt och inte hinna med de som ligger och vältrar sig i sin egen avföring.

Alltså. Seriöst. Hade jag varit för våld, vilket jag inte är, då hade jag ta mig fan avrättat dessa kräk. Det är inte utan att jag önskar Maria Larsson samma öde som hon ger de äldre - idag. Nu. Bind fast henne i en stol och ge henne lite laxerande medel. Sen ger de henne lite knark som försätter henne i ett medvetet tillstånd, men oförmögen att röra sig.

Det vore poetisk rättvisa.

Problemet är bara att ingen människa förtjänar den skiten. Så Maria kan lugnt haverera vidare. Eftersom att någon människa som anser att VINST är viktigare än värdighet och solidaritet med de som BYGGDE detta land.

Nej. Jag pallar inte att skriva om detta. Jag mår så jävla illa av den borgerliga ideologins kärna: tjäna pengar, oavsett metod. Jag spyr på dem som inte kan ta sitt ansvar och väljer att blunda för att deras politiks konsekvenser ALLTID blir lidande för någon. Stort lidande.

Dessa giriga misantroper... Men jag är ändå inte förvånad. Det är ju så de jobbar. Deras politiska misslyckanden skall alltid skyllas på individen. Alltid. Så att ingen kommer åt, ja, politiken.

Borgerlighet drabbar alltid de svaga. Ska vi kanske SLUTA med det. Nu. Det är inte en fråga. Det är en jävla order. Vi kan föra politik som INTE innehåller det borgerliga förtrycket. Det är inte naturlag.

7 kommentarer:

jöjj sa...

Yo, nazi!

vilken av låtarna var det ibbe ville ha en fil med bara gitarrer på?

kom jag ihåg nu.

hälsa han att han är snabbare än mayhem på trummor.

:)=

--


haaej

Fredrik sa...

To hell. 8)

Vad är det du heter på twitter? Det är lättare att kommunicera, eftersom att man inte behöverleta i tusen jävla blogginlägg. :D

Pål Eggert sa...

Hade haft mer civilkurage hade jag släpat ut maria i håret och tvingat henne att städa toaletter.

Fredrik sa...

Ja. Det vore poetisk rättvisa. Låt henne ta skiten ett tag. Men... Det räcker inte. Hon måste ligga i skiten. Dväljas i den. Pinas.

Men... Vem är jag att hysa sådana önskningar.

Min fråga: är hon sponsrad av moderaterna för att få bort fokus från DERAS SKULD? Jag är inte helt övertygad.

Pål Eggert sa...

Tror inte det är så uträknat. Det är helt enkelt den sämsta sidan av det borgerliga tänket; att skylla på dem längre ner och befria dem som tjänar pengar från all skuld.

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Tyvärr är det snart bara nackskott som hjälper.

Maria Larsson har nog inte förmågan att se de lite större sammanhangen och det gör henne till det perfekta exemplet på en duktig idiot.

Fredrik sa...

Pål: Jag tror att du har... jag säger så här: Då borgarna vill skylla sina fel ifrån sig blir det enklare att peka på en individ. Då behöver de inte ta ansvar för systemfelet.

Därför är jag helt övertygad om att de TÄNKER på det. Jag tror de har coacher. På riktigt. 8) HUVVA. Pr-strateger.

Tankesmedjan: hahaha Men som jag sa till Pål. Jag tror att de vet. Jag tror att de fattar. Det handlar om ideologiska haverier. Och vägran att erkänna sina egna brister. HUVVA, som sagt. 8)