lördag 28 maj 2011

Jag när kärleken - lördag hela dagen. Veka veckan väckte vackra... wacken?

Att hata är så 90-tal. Idag älskar man.

Den som inte får knulla då botemedlet till aids kommit, den ska nog ge upp sina försök.

Idag älskar man väl för helvete inte? Idag ska man vara individuell. Individ. Uell. Sig själv. Skit i allt. Det är din rätt att äta kött trotts att köttindustrin är brutal och en miljömässig katastrof. Det är din rätt. Din individuella rätt.

Älska inte någon annan än dig själv. Tidens anda.

Om det kommer hit en flykting från ett krig, vad ska han här och göra? De som är fattigare är kvar i helvetet - då kan vi väl slänga ut den här människan också? Är det så ni resonerar, individuellt, då ni påstår att de som flytt från religionen eller politiken kommer att införa den religionen eller det förtrycket, i det här individuella landet på tre röda... Skitsnack är det i alla fall. Föga förvånande.

Jag när kärleken. Men jag är trött på egoisterna. Jag vaktar. Jag ser på, och kommer ni för nära, då skriker jag.

En sak som jag undrar över är civilkuraget. Vart tog det vägen. Det står en full snubbe och stör två kvinnor. På en full tågperrong. Ingen gör nåt. INGEN.

Jag gjorde nåt. Jag ställde mig i vägen för den fulle mannen. Han svor, skrattade som endast ett fyllo kan skratta - och gick därifrån.

Fyllgubben var inte invandrare, så rasisterna skulle aldrig bry sig.

Blondinballen, du fördummar världen - men du fattar det antagligen inte.

10 kommentarer:

jöjj sa...

jag skulle ha tagit mer droger och knullat runt om jag växte upp förut. nu får man typ olja i magen.

och det kanske är bra.

aids det är sånt dom bara vaccinerar in i afrika har jag fått för mig.

det är därför man aldrig får lämna landet heller.

jag vet att jag har förstått allting helt rätt och beskriver det ännu rättare.

:D

Wonder Warthog sa...

Love is only a feeling, driftin' away.... oavlåtet har du rätt!

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Det är ganska enkelt egentligen. Man ska inte rösta in Nazister i regering och riksdag! Jag var och protesterade för någon vecka sedan emot att en 15 årig kille skulle avvisas. Han har bott mer än halva sitt liv i Sverige och sköter sig bra i skolan och är en bra kompis. Nä så blir det när Nazister röstas in. Fy fan!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
JonteRoyal sa...

Charlie//

Jag bugar i den djupaste respekt för dina två kommentarer. Du sammanfattade fan helt mina tankar kring vår tid där! Hade det här varit facebook hade jag likat tills jag dog.

Wonder Warthog sa...

Charlie; Au contraire, du är en väldigt klok kvinna! Två inlägg direkt till mitt hjärta, egofixeringen är bland det som skrämmer mig mest i vår tid! Vem bland maktenpratar om solidaritet nu för tiden? ETT samhälle för alla? Jag blir förtvivlad ibland...

Fredrik sa...

Ni har bra saker att säga allihopa. Jag håller med de flesta av er, de som håller med Charlotte. Hon sätter fingret på det jag inte får sagt då jag är trött.

Det enda jag måste tillägga är att det finns energitjuvar. Och att de är jobbigt. 8)

Jöjj: I afrika finns det länder som vägrar erkänna att aids är en sexuellt smittsam sjukdom. Att du har rätt är ingen förvånad över. Du hade mvg i det ämnet. :D

Woddsmanfred sa...

Gillar ditt ingripande vid den fulla mannens trakasserande... Lite stört att behöva gilla detta egentligen då alla borde gått ihop och kört iväg idioten, var tog frankensteinmentaliteten vägen? Pöbeln var fan så mycket bättre förr!

Fredrik sa...

hahaha Pöbeln har aldrig varit bra. Känner jag. Utom i revolutioner. :D

Men ja. Står man på en tågperrong - alltså, de är ju inte så breda - och ser två tjejer bli råbesvärade av den fullaste gubben i närheten, då kan man väl i alla fall säga: hey, thats (not) ok!

Jag som är blyg ställde mig bara i vägen. Det funkade ju. Jag fick inget tack av brudarna. Men jag är stor, och förstår att de inte fattade bättre. :D