tisdag 24 maj 2011

Helvetet finns. Jag har bara inte lokaliserat det ännu. Ska vi hålla det hemligt?

Det släpptes en skiva i år. Jag tror det var i år... Den hette typ om The is a hell, och sen there is a heaven, lets keep it a secret.

Jag har stört mig något jävulskt på den titeln. Inte bara för att jag är ateist och hånskrattar åt vansinnet om att det skulle finnas en snubbe eller snubba i någon slags himmel och bestämma saker. Så orealistiskt. Så självförhärligande att tro att den någon, med all makt man kan tänka sig, skulle bry sig om oss... Dumheter. Vi tror alldeles för mycket om oss själva om vi köper det antagandet. Gräv en grav åt din hjärna, den är död. Om du tror det alltså.

Tillbaka till titeln. Jag har inte hört bandet. De är antagligen råbra. Jag kommer att bli skit sur och ledsen över att jag själv inte spelar i det bandet, då jag fattar hur fantastiska de är, eller nåt. Men titeln... Vad är det för småsint snubbe som vill hålla den av människor fabricerade himlen hemlig? Den snubben, för det är en snubbe den här gången - tror jag - hamnar i helvetet, på grund av egoism.

Om man nu trodde på helvetet alltså. Jag gör det inte. En av de bästa texter jag har skrivit handlar om hur idiotiskt religion är. Det var en känga åt både islam, kristendom, judendom och hinduism. Christinsanity. Jag är ett geni!

De bästa texterna jag har skrivit finns på den där inspelningen. Flatlined. For the sake of war. Scum of the earth (första versionen) och... Overload. Plus den ovannämnda låten.

Ja. Som ni ser har jag mycket att komma med idag.

Det bästa vore om jag fick en sverigedemokrat om dagen att förlusta mig med.

Just det, är någon förvånad att nyliberalen Demirbag-Steen varken hör ser eller känns vid att vi har barnfattigdom. Jag misstänker att hon räknar barnfattigdom som svält. Hon är trots allt en jävla idiot.

2 kommentarer:

Tomasz Swiesciak sa...

Bring Me The Horizon. Tonårskids i sponsrade JC-kläder gör usel musik men lyckas lura världen med att klä den i poppiga refränger och discobeats och få folk att kalla det "nyskapande".

I know, jag hoppade på hajpen i början med lessnade rätt fort.

jöjj sa...

jag har funderat på den demon nyligt. den vi gjorde hos norling! som aldrig blev riktigt klarmixad.

den är svinbra jueh. tror brorsan har den på nån hårdisk nånstans.

:D

men om inte så är fallet är den ändå säkrad i ett bra dubbeldigitalt minne.

i minnet