söndag 12 december 2010

Varför bloggar jag? Vansinne. Självmordsbombare

Ärlighet kan vara brutalt.



Så här ser krigsoffer ut. Hur skulle DU reagera om det var ditt barn? Och DU fick skullden, för att du har FEL hudfärg, tror på fel RELIGION och bor på fel ställe? Skulle du bli galen? Jag skulle det.



Jag startade den här bloggen för att alliansen vann valet 06. Jag kände att jag skulle explodera, på ett dåligt sätt, om jag inte fick skriva av mig.

Jag började alltså skriva för att jag trodde att jag skulle få hjärtinfarkt. Då jag beskrev framtiden med en borgerlig regering fanns varningar om utförsäkringar, människor som skulle hamna i byråkratiska haverier, rikedomarna skulle bli mycket sämre fördelade – till de fattigas nackdel -, samt att landet skulle bli mindre säkert.

Igår fick vi en självmordsbombare (litteratur på ämnet). Jag skrev att, med den borgerliga, och till viss del även socialdemokratiska högervinklingen, kommer risken för sådana tragedier att växa. Nu har det hänt.

Mina meningsmotståndare klappade mig föraktfullt på huvudet, svalde det blåa pillret, och förklarade för mig att allt jag sa var vänsterpropaganda.

Nu då allt jag varnade för faktiskt hänt, skylls det på sossar – eller så demoniseras islam/muslimer på ett än mer vidrigt sätt av hjärndöda, inavlade SD-sympatisörer.

Det ingen verkar tänka på är att det kan finnas en anledning till att folk spränger sig själv till döds. Borgare tar på sig skygglapparna och skyller ifrån sig, det är aldrig deras fel. Jag pekar, med hela armen, på det faktum att muslimer över hela västvärlden behandlas som de färgade gjorde före 2001, som paria, i bästa fall. I värsta fall behandlas de som ickemänniskor.




En frihetskämpe! En idol! En Che.


Det är en klassfråga. Givetvis. Kapitalismen behöver sin fiende för att kunna sälja sina krig, sina vapen och sin dårskap. Kapitalismen behöver sin demon för att få fokus från de orättvisor som de välbärgade skapar – kan de skylla på någon annan gör de det. Kan de inte göra det, gör de det ändå… För ingen tror väl att det är en slump att alla krig utkämpas i länder där det finns rika naturresurser? Eller, som i fallet Afganistan, att det handlar om annat än just landets belägenhet? En ö mitt i mellanöstern, den som kontrollerar den, kontrollerar mellanöstern. Sovjet var inne på den tanken även de. Idioter allihopa, för övrigt. Che Guevara uttryckte sin avsky mot det totalitära sovjet och påpekade att de spelade kapitalismen rakt i händerna – på exakt samma sätt som Kina gör nu.

USA skramlar mot Venezuela nu. Beror det på oljan eller på landets demokrati? Förmodligen både och i det fallet. Det var inte länge sedan en Bush eller en Clinton stod armkrok med Ceauşescu, en Saddam, eller för all del Usama. Kaos är perfekt om man ska göra affärer med ett land, en diktator kan man förhandla med, en demokrati måste ta ansvar inför sina medborgare… och kanske sköta samarbetet under det officiella bordet, eller hur Beatrice Ask?

Nej. Jag säger inte att alliansen är ensamt ansvarig för självmordsbombaren, men jag säger att det förtryck som sker, i längden kostar. I sverige befolkas våra ”getton” av alkoholister, knarkare, lågutbildade och invandrare. Ni kanske såg bilder från Rosengård då svt visade hur ett privat företag skötte sina investeringar. Det skötte det inte alls. De håvade in vinst. Det är ju så det funkar, alltid.

Alla dessa sparkar neråt, allt detta hat, från folk som fan inte har rätt att hata, det leder till frustration. Det leder, i slutändan, till hämnd. Har du inget att leva för – låt oss säga att dina barn blivit mördade av en arme som skjuter lika mycket mot civila som mot skäggiga soldater - då kan du lika gärna använda ditt liv som vapen för att kriga.

sverige är med i ett krig. Är det konstigt att någon tar det kriget hit? Här kan de ju göra skada.

Nej. Jag fortsätter att blogga, eftersom att jag måste. Jag vägrar låta äckel som Carl Bildt, Fredrik Reinfeldt eller Beatrice Ask komma undan med sina vidrigheter.

Nu är det dock SD som skall stoppas. De kommer att få ett jävla uppsving av detta, som ironiskt nog är ett resultat av politik de gillar. Sparkar du på någon tillräckligt länge kommer de att sparka tillbaka, tillslut.

12 kommentarer:

Wonder Warthog sa...

För jävla bra skrivet Fredrik!!!

Fredrik sa...

8) Tackar! Igen.

Men vad fan, du står för den briljanta fredagsläsningen. Då kan jag hjälpa till med söndagen. 8)

Anonym sa...

Tycker synd om dina föräldrar som så misslyckats med uppfostringen.
Dina åsikter är som tur ej delade av speciellt många andra.

Allan

Fredrik sa...

Allan: du kan inte läsa va? Du har förstått mer i så fall. Det är väl snarare så att dina föräldrar skäms då de hör dig prata.

Fredrik sa...

Allan valde det blå pillret. Han sover vidare i underbar okunnighet. Han är även en idiot.

Fredrik sa...

Äh. Allan, kan du peka på vad det är exakt som inte stämmer, om du klarar av det. Jag vill fan veta hur sneknullad du är.

Anders Johansson sa...

Hur kan du själv tro att någon ska ta dig på allvar när du häver ur dig ord som "sneknullad" och liknande? Det är som vanligt med extremister på vänsterkanten som inte klarar av att argumentera med logik utan främst styrs av känslomässiga yttringar utan någon vidare eftertanke. Du får ogilla borgerlig politik hur mycket du vill, jag hyllar ditt engagemang, men bemöt alltid dina motståndare med respekt. Som tur är så lever vi i ett land där majoriteten av väljarna respekterar demokratins gång utan att sjunka till en 5-årings nivå som du bevisligen gör. Dina extrema åsikter är det ytterst få som håller med om och du ska nog ta och fundera på varför. Väx upp!

Fredrik sa...

Borgare måste fan vara det sämsta människorna som finns. De beklagar sig över språkbruk som anses "fult", men ställer sig bakom massmord, för att det... bara för att.

Anders: Det är synd att du inte förstår att jag är förbannad på dina geliker, eftersom att ni inte klarar av att diskutera.

Det extrema med mina åsikter då? Att jag är emot krig? Jävligt extremt. Sneknullad ftw!

Är det extremt att ogilla förtryck? Mupp.

Är det extremt att ifrågasätta den "svalda" normen? Grattis Anders, du står där medan det blå pillret låter dig drömma vidare, så du slipper besväras av verkligheten, där folk faktiskt dör och utnyttjas.

Mit språk må vara omoget. Jag må vara omogen, men jag är gärna omogen, om allternativet är blind, ond och präktig.

Kom igen, prova att bemöta en sakfråga, då kan vi diskutera! Grejen är att jag redan är förbannad, därav språket. Lugna mig med att inte vara lika sneknullad som resten av alliansvännerna. Jag är trevlig, men inte före jag ser att det finns anledning.

Stör mig inte med mer oral skit, jag läser om skräckfilm just nu! Det är MYCKET roligare än att besvara vansinniga verklighetsflykter.

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Håller med Warthog. Jävligt bra!

1987 hittade jag ett häfte på ett tåg. På häftet stod det "den nya frihetstiden" och var författad av Charles Engelau och där stod precis allt som nu hållit/håller på att slå in. Allt är planerat sedan länge. Tyvärr har vänstern mest hållit på att krossa skyltfönster på porrbutiker de senaste 20 åren istället för att se vad som pågår. Brorsan har en kompis från Uruguay och därnere är det självklart att Palme-mordet var en statskupp.

Anonym sa...

Ta av foliehatten och landa i verkligheten.

Fredrik sa...

Anonym: Sluta svälj det bli pillret.

Fredrik sa...

mr. tink tank: Jo, den nyliberala agendan är bedrövlig och demokratifientlig.

Det är lustigt att alla går på skitsnacket om att vi måste begränsa vår demokrati för att få ha kvar den...

Ställ dem mot väggen, ta fram en megafon... och förklara tills de har hört. De måste lyssna. Vi kör en guantanamobehandling. 8) Om USA får göra det måste ju vi få göra det?

jävla bajs liberalism.