måndag 13 december 2010

konspirationsteorier


PANG! Och nej, jag önskade inte livet ur någon i den byggnaden. Jag höll dock förmodligen inte med dem i sakfrågor, vilket inte är samma sak som att vilja se någon död


Jag har varit ganska aktiv på den politiska fronten nu på slutet. Inga möten har beträtts, däremot har jag kommenterat i en jävla massa galna bloggar, om galna saker.

Två saker har folk försökt intala mig. Det första handlar om den där filmen/dokumentären om 11/9, Loose change. Det andra handlar om Matrix. Ohemult med filmreferenser således.

En av killarna sitter på sin höga häst och delar ut verbala snytingar åt alla som inte håller med honom, lite som jag, fast med mer högtravande språkbruk.

Har ni sett Loose change, oavsett om ni håller med dess slutsatts eller inte, så förstår ni vad jag menar då jag säger att det finns några frågetecken som bör rätas ut. Jag har själv försökt räta ut dem, på sajter som skapats enkom på grund av den filmen - och visst, mycket har sin förklaring i enkla lösningar. Men, det finns ett par frågor som aldrig besvarats.

1, hur kommer det sig att så många kunde ringa telefonsamtal från flygplanen 2001? Det gick inte på den tiden. Jag vet inte hur det funkar, men något skumt är det i alla fall. Nu går det. Men tydligen är det svårt att få bra förbindelse. Jag flyger inte. Jag har ingen aning. Men jag skulle vilja veta hur det kom sig att så många människor kunde föra samtal på allt mellan minuten till halvtimmen. På ett plan.



Ser ni spår efter vingarna eller motorerna? Nej just det, de förångades... Innan de slog in i byggnaden?


2, Pentgonsmällen. Jag vägrar! Ett flygplan av den storlek som enligt massmedia och Pentagon smällde in i byggnaden lämnade inga spår efter vingarna. Det var som om planet inte hade haft vingar. Eller motorer. Inga spår. Inga spår efter planet. Som om inget plan någonsin funnits. Märkligt? Det är inte ens halva sanningen. Planet skulle ha slagit i backen innan kraschen. Märke på marken? Nada. Jag såg nyhetsbilderna då det begav sig. Jag såg om det då ganska många påpekat att inget flygplan fanns på någon av bilderna. Det stämde. Hur kommer det sig? Officiell förklaring? Planet förångades...

Man ska vara ganska jävla naiv om man går på den förklaringen. Det är alltså ett hål rakt in i Pentagon. Genom flera stycken av byggnadens väggar (för att förstå måste man tänka på att Pentagon har många fristående byggnader som omsluter varandra, och inte en enda del finns kvar av planet. Just ja, det förångades.

Skitsnack.

Men vad hände då? Ja, jag vet inte. Det är bara det att något inte stämmer. Inte alls.

3, De två WTC-byggnader som kollapsade, kollapsade jävligt snyggt. Jag reagerade på att det såg exakt likadant ut som då man spränger en byggnad. Men, alltså, jag har aldrig sett en skyskrapa kollapsa, så jag vet inte hur det SKA se ut. Mina frågor rör: är det sant att man tömde byggnaderna på folk två veckor innan attentatet? Är det sant att en ny försäkring mot terrorism togs ut ca: en månad innan? Är det sant, på riktigt, att guldet som förvarades i en av byggnaderna är borta? Guld är alltså ett grundämne. Grundämnen försvinner inte. Jag kommer osökt att tänka på filmen Die Hard 3 with a vengeance, men jag vågar inte säga nåt, för då blir man idiotförklarad. Vilket är lustigt, de som bara accepterar ”sanningen” som vi matas med ser sig själva som belysta – jag som ifrågasätter delar av den, jag blir idiotförklarad. Rimligt? Njet.

Att det var första gången i världshistorien som en skyskrapa rasat ihop efter en brand är en sak. Det var trots allt två bamseplan som flög in i dem. Men, det tredje tornet som rasade, som innehöll all information om ekonomisk brottslighet som FBI eller om det CIA eller vilka som nu har hand om sådant i det landet, rasade - det är jag inte helt säker på att jag köper rakt av. Visst, det sägs att vattenledningarna, på något vis, var ihopkopplat med de två andra husen, och att det slog ut sprinklersystemet, men… Att det skulle rasa? Det skedde alltså 3 ras på en dag, något som aldrig tidigare skett då en skyskrapa brunnit. Det bör i alla fall väcka ett par frågor. Eller? Vilket piller ska man svälja om man går på att ett flygplan som störtat lämnar en krater efter sig, inte ett lång kraschlandningsspår? Hur jävla naiv är man då? De andra planen är omgivna av liknande konstigheter, men jag ids inte gå in på allt här.

Det leder mig in på filmen där du kunde välja piller. Matrix. Jag skrev lite om den filmen för någon vecka sen: granatäpplen och sju syndare, tror jag inlägget hette. Bland kommentarerna påpekar jag, bara som en kul grej, att det är sci-fiversionen av den judiska religionen. Det slits upp och vänds till konspirationsteorier om att jag tror att judar håller på att ta över världen med hjälp av maskiner, eller vad fan som nu sades. Det var så dumt att jag spydde rakt på datorn.

Vad menade jag då? Jo, inget mer än att om man har sett Animatrix, och extramaterialet, så är det en massa intervjuer där. I en av intervjuerna uttalar sig en snubbe som arbetade med filmen att många har sagt att det påminner om just deras religion, och snubben säger sig anse att den är mycket lik delar av den judiska religionen. Att det är en slags sci-fiversion av den – om det var själva undergången den behandlade, minns jag inte. Det var mest en kul grej jag sa till bloggaren Tankesmedjan det sovande folket.

Det gjorde mig till antisemit.

Och så undrar ni över varför jag bara vill ställa er mot en vägg och gå loss med en syfilissmittad dildo?

Döm själva, lita inte på mig.

För en länk till filmen jag har sett, klicka på den här texten.

8 kommentarer:

Woddsmanfred sa...

Ha ha, det vore sjysst som fan om du reklamade oss! Vi har satsat våra rövar den här gången och får antagligen leva på snö och bark fram till nyår ;) Hoppas bara du gillar skiten nu...

Fredrik sa...

FTW! 8)

nihrida sa...

I was just talking about this topic with my BF today. I share your opinion and have the same questions. =) You rock!

Herral de Santina sa...

För varje läkare som säger att rökning orsakar cancer, hittar du minst en som säger att det saknas bevis för sambandet tobak/cancer.

För varje person som säger att elallergi är på riktigt, hittar du en som säger att det är totalt hittepå.

För varje person som tror på spöken, hittar du en som föraktar den andra sidan.

För varje dåligt konstruerad hemsida som hävdar att precis ALLT är en CIA-konspiration, hittar du minst en som säger att ibland är en spade faktiskt bara en spade, och inte en ZOG-spade.

http://www.911myths.com/
http://www.debunking911.com/
http://www.loosechangeguide.com/Loose...
http://www.jod911.com/
http://www.thebestpageintheuniverse.n...

Herral de Santina sa...

Sorry, tappade lite adresser där:

http://www.loosechangeguide.com/LooseChangeGuide.html

http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=911_morons

Fredrik sa...

krille: ja?

Jag säger inte att jag vet hur det stpr till. Jag har aldrig gjort det. Men, du får inte glömma vilka det är vi snackar om: samma människor startade krig på grund av "weapons of mass destruction".

8) Jag är vet en sak, och det är att om man kan tjäna pengar, då kan man begå brott. Och att brott alltid kan stpåras till pengar.

Man drar sina egna slutsattser utifrån de fakta man har. Tomtarna, som ser jesus i soppan, skiter jag fullständigt i. Sånt har jag inte tid med.

De stollar du snackar om är ofast sponsrade läkare. Det finns ju, för att stärta ditt resonemang, läkare som påstår att asbest är ofarligt. Men en dåre gör det inte rätt för mig att välja dårskap.

Har du sett filmen? Som jag länkar till? 8) Det är två väl investerade timmar, om inte för att man tror det, så för att det är underhållning.

Nihrida: I am not shure what to think. But something is rutten in the state of denmark AND USA. 8)

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Intressant och underhållande som vanligt!!
När det gäller 9/11 så får jag säga som Dr Dängrot "ja e schkeptischk". När det gäller Matrix så kände jag inte till att det var en sci-fi-metafor för judendomen! Min hemmagjorda tolkning ligger väl mer i att maktens bild av verkligheten inte är verkligheten utan någonting helt annat.

Fredrik sa...

Tanken: det var inte brödernas version. Det var en kille i produktionen som sa att det var hans egen tolkning. Jag är otydlig. Sorry. :)
Annars känns bröderna som härliga maktkritiker. Se bara på V for vendetta. Bra film. Suverän serietidning! :)