tisdag 14 december 2010

Marvel, bröst... Vilks, C, Anvil... Tarmtömning?


Ny bok ute. Köp!


Ellerströms Howard Phillips Lovecraftbok har kommit. En självbiografi med essäer, anteckningar och annat matnyttigt, det är bara att beställa! Vill ni inte ha den själv kan ni skicka den till mig i julklapp.

En blogg som jag gillar att läsa, Nymodernismen, har vaknat till liv, igen. Jag stjäl ett citat rakt av, för att jag gillar det. Det handlar givetvis om den självmordsbombare som nyss klivit av livet:

”Och medan Vilks & Co tjoar om sin yttrandefrihet, så kan man bara lugnt konstatera att de har hur mycket yttrandefrihet som helst, ty annars skulle de inte kunna tjoa som de gör, så att de hörs över hela världen dessutom. Däremot vill få av oss bo granne med en förvirrad akademiker och konstnär som svamlar om sin rätt till yttrandefrihet genom att provocera fram överfall och bomber i huset vi delar, och därmed sätter alla våra liv på spel. Det finns helt enkelt andra, mindre destruktiva sätt att kritisera religiös fundamentalism på. Huset i liknelsen är förstås Sverige.”


Radiotjejen, C, gläder mig med en text om pur förvirring. Skön läsning.

På tal om skön, imorgon startar Anvilkuppen! Vi ska stoppa idolfjanten från singellistan med Metal on metal. Läs mer här.

Jag har, på tal om ingenting speciellt, hittat en kul blogg om filmer. Den heter Toppraffel, och jag har egentligen bara ett klagomål, killen är lite väl bröstfixerad. Alltså, missförstå mig inte, bröst är bra! Men det är inte av den anledningen jag kollar på skräckfilm. Hur som haver fick jag reda på att Marvel förlag är sålt till Disney, vilket gör att Spindelmannen är besudlad. Tragiskt!

Andra Marvelnyheter jag hittade genom Toppraffel är att Thor har en trailer. Jag såg även en trailer på Transformers 3. Jag vill se den filmen! Och Thor! Jag är en sucker för overkliga filmer. Jo, de brukar suga, men då det är bra, då är jag det lilla flinande barnet som alla vill krama. För att jag är vacker. Japp! Toppraffel it is. Jag tror att jags ka ta bort Emmas blogglänk, om hon inte börjar skriva roliga inlägg igen. Till dess rekommenderar jag… TOPPRAFFEL!

Skogsmannen, vars alias är Woodmanfred, har en blogg som uppdateras hundra gånger i minuten. Har ni inget liv kan ni hänga där. Det gör jag. Jag har inget liv. And I like it!

Sen, till de högerspöken som läser här - ni är fler än ni tror - kan ni sluta med att klappa mig på huvudet då ni inte håller med mig, och börja FÖRSÖKA argumentera. Jag kommer att be er runka med herpessmittade diskhandskar till ni fattar! Diskutera gör jag gärna. Ni verkar dock inte klara av det

Nu. Tarmtömning en masse! Det ville ni veta va?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Bloggar som uppdateras hundra ggr om dagen. Det gillar vi :)

Stones sa...

Jag kanske ska döpa om min blogg till Tunes of the hour eller Tunes of the minute :)

Fredrik sa...

Charlott: japp. Vi älskar det. 8)

Stenen: eller tune of the moment? Det finns en låt för varje stund. Hehe

Stones sa...

Hehe ja, det skulle ju verkligen vara nått...för det gör det ju.

Anonym sa...

Stones:
Eftersom låthumöret kan skifta kraftigt från timme till timme, tycker jag att tunes of the hour låter som en fräsch uppdat. av bloggen...

Woddsmanfred sa...

Ha ha, riktigt så ofta är det nog inte va... Tack för länken dock...

Fredrik sa...

Skogis, inte så ofta. Jag skojjade lite. :D hahahaha

förlåt. 8)

Dagens musikvideo. ok. 8)

Sten; C: Idén var min. Ge imig pengar. :D

Stones sa...

Frederick, haha, iden var bra, får se om man gör nått med den. Är lite sugen på att bara ha en vanlig blogg på Svenska som man kan göra lite vad som faller en i och inte var bunden till nått.

Angående pengar, har lite femtioöringar som ligger och skräpar, du kan få dem om vi springer på varann nån dag.

Anonym sa...

Sorry....en andel kan jag få för att jag promotar o kan va street team?

Fredrik sa...

Jag ska ha allt. Ni ska ge mig. 8)

aaah Jag är trots allt stalist. Så jag tror nog att jag måste... tysta er. Även. höhö