tisdag 21 december 2010

Anvil! En dag kvar. Och så en riktig fråga: vad fan är mångkulturell?

Jag inser att Cthulhu är en bättre varelse än äckel-Åkesson. Cthulhu diskriminerar INGEN.



Anvil-aid, eller vad fan man ska kalla det, går vidare. Köp låten. 9.90 från iTunes. Bekämpa kommersialismen och kuk-kulturen som vi importerar från kapitalismens baksida.

Alltså, jag ber om ursäkt, men jag är lite störd. Då brukar mitt språk skruda sig i perversa, galna kläder. I mitt senaste inlägg skrev jag om hur kapitalismen och den fria marknaden endast är bra för de som redan har det bra. Med fler ord, och så dyker en hjärndöd fisk upp och säger att problemet är mångkulturellt.

Jag har läst lite av vad SD använder som argument för att sprida sin herpessmittade hatpolitik, men jag har inte brytt mig om att sätta mig in i det. Alla som kan tänka vet att man inte kan döma en människa efter dess färg. Alla som har minsta tillstymmelse till tankeverksamhet förstår att de som vill skylla på en "ras" eller något så obegripligt som kultur, är hjärnknullade.

Kultur är ett svårt ord redan som det är, att flumma till det med innehåll som är rasistiskt är bara äckligt.

Kultur i sverige är att kunna beställa en pizza, eller köpa med sig lite sushi hem. Idag. På 80-talet älskade vi det kinesiska köket. Musiken vi väljer är så kommersialiserad att den i princip saknar kultur. Och så får vi det i våra ansikten, mångkulturell. Och problemet med det.

Som ni ser finns inget problem, om man inte skapar det själv. Bara dårar skulle påstå att mord är en legitim del av en kultur - bara islamofober (finns det ordet?) skulle försöka skylla barbariskt beteende på en religion. Newsflash: alla religioner är barbariska (utom 2 jag känner till, de är bara korkade - man kan inte tro på tomten). De sekulariserade människorna som tror på judendom fattar det, samma med kristna och muslimer. Alla fattar det. Utom vissa borgare och SD. Lösning? Det finns ingen, man kan inte lära människor som är dumma att förstå, det är därför de inget lärt sig.

Det går att försöka förstå sig på människor, om man låter sig ta del av var de kommer ifrån - det är tillexempel inte konstigt att en Palestinier från Gaza ogillar den judiska staten. Det är inte heller konstigt att den personen spränger sig själv om den fått hela sin familj utplånad. Jag tror att alla förstår det. Jag tror också att alla förstår att det inte alla människor spränger sig själv. Jag är inte säker på att alla människor förstår att sverige ligger i krig. I ett land långt, långt här ifrån. Folk dör där. Kanske, kanske föder det en avision mot den politik vi för. Kanske, kanske har det lett till att en vilsen, sjuk människa har tagit sitt liv.

Jag vet, vi skyller på det något så korkat som mångkulturella samhällen och skiter i att det faktiskt pågår ett krig mot en viss religion. Ja. Vi är hjärndöda. Ja.

Gå och stöd Anvil. Jag är bara arg just nu.

2 kommentarer:

Wonder Warthog sa...

Fan dude! Det strömmar godsaker från ditt tangentbord just nu! Hatten av!

Fredrik sa...

haha Tackar! 8) Jag har varit hemskt uppjagad, och då måste jag göra mig av med frustrationen. Det gör jag bäst här. höhö

Jag har dock fortfarande ingen aning om vad multikulturell är. Och jag vägrar ge Åkessånshelvetet tolkningsföreträde. Så är det bara. Han ger jag hat.