söndag 5 december 2010

Strejkrätten hotad av militär???? FKütrummisen behöver vårat stöd!!!

Stabil verklighet. Var finns den? Jag vet inte. Jag läser dock absurda saker varje dag, så jag är inte helt säker på att den stabila världen är särskilt stabil.

Idag skrev aftonbladet om den Spanska flygstrejken. Jag har ingen koll på vad som sker utanför fönstret, jag har haft för mycket liv att sköta, men jag blir inte korkad av att inte läsa allt jag ser. Fundersam däremot…

Nu har alltså spanska militären hotat med fängelse om flygledarna - jag vet inte vad en flygledare är, men det låter som någon som leder flygplan – inte återvänder till jobbet. Alltså, hallå? Jag inser att människor födda på fel sida eller de som inte kan tänka anser att: hey, vad bra, då kan min moster få åka hem. Jag anser att de som tycker att det är bra att militären lägger sig i strejker är hjärndöda. Så var det med den saken, inget ni säger – inget – kommer att motbevisa det.

Nu vet jag inte någonting om själva strejken i spanien. Men jag vet att om vi ger våra ledare rätten att ta ifrån OSS rätten att protestera, då har vi sålt våran frihet. Då har vi låtit oss rövknullas till slaveri och kedjor. Ni kan dessutom ger er fan på att vi kommer att få höra ord som: strejker är omodärna. Det är trots allt en vansinnig höger vi pratar om. Ska vi, återigen, införa ordet modärn i sitt rätta element? Om vi nu säger, för samtalets skull, att strejkrätten är föråldrad, vad skulle vi då ha istället? För inte menar väl näringslivet att vi skall återgå till slaveri? Vem skall se till att reglerna följs, och hur skall vi protestera om vi inte FÅR protestera? Är inte det, som har varit melodin i alla tider, mer omodärnt?

Givetvis är det så. Men det vill ingen borgare säga. Varför skulle de vilja säga det? De tjänar ju på att ljuga.

Ta ifrån oss strejkrätten, och vi har i sanningen blivit rättslösa. I tredje världen kan folk mördas för att de försöker organisera sig. I sverige blir man hemskickad, om man är från ett annat land och vill ställa krav. Det sker dagligen. Med ERAT jävla godkännande. Är ni nöjda?

Vad skulle kunna hända? Tänk Ådalen...



Teddy. Make och far. Han behöver vår hjälp!



Dagens tanke går till trummisen i FKü, vars hem brann upp i veckan som gick. Gå in på länken här, och om ni kan, ge en hjälpande hand! Det är då vi är förenade vi är starka! Solidaritet är ett vackert ord.

Jag har tagit en massa foton i hans studio, men de bilderna ligger på min trasiga dator. Annars skulle ni ha fått se något trevligt

5 kommentarer:

Woddsmanfred sa...

Fan, hade jag inte varit luspank så hade jag gärna hjälpt honom... Det brann hos mig förra vintern så jag vet hur det känns, som tur fick vi stoppat det i tid men var tvungna att bo i studion ett par veckor under saneringen...

Anonym sa...

"Enligt transportdepartementets statistik från förra vintern fanns det då 2 300 spanska flygledare, och inklusive övertidsersättning och andra förmåner tjänade de då 360 000-600 000 euro om året, motsvarande mellan 275 000 och 460 000 kronor i månaden. De har också kunnat gå i pension vid 52 års ålder."

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/spanjorer-flygledarna-bortskamda_5779031.svd

Fredrik sa...

Fred: Man kan inte göra allt själv. 8) Men jag måste säga att jag allt oftare tänker på flyktingar, hur de tas emot... Sen tänker jag på krig... Sen inser jag att det faktiskt går att hjälpa till. Lite i alla fall.

Anonym: Jag vet inte vad du vill ha sagt. Jag har, som jag skrev, ingen koll på strejken. Det jag vänder mig emot är att militären kan dras in/har dragits in (i och med de hot som framförts).

Men...

Sen när tror du att jag skulle anse att en artikel om strejk skulle bli bemött med värdighet från moderaternas partiorgan? Seriöst?

Vakna, du valde fle piller! Verkligheten är inte som du känner den. För att förstå världen måste du undersöka UNTANFÖR de vars intresse är att hålla dig i ovisshet.

Gratis matrixreferens 8)

Knapsu sa...

Till Anonym: Utdrag från en post på ett forum av en som jobbar som flygledare i spanien:
"Please forget everything you might have heard about sallaries. Sallaries were the first thing to go many months ago, and it is not what we are fighting for.

If you must know as an experienced approach controller at LECB I made 4300 EUR last month. Our last colleagues to join are making 2300 eur.

I love this job and if it was only an issue of money I’d consider myself happy. But it’s not. We’ve gone from 1200 to upwards of 2000 hours. Management has decided unilaterally to increase traffic loads with absolutely no safety studies......
.....So please don’t bring back the issue of money. Money has not been an issue for a long time now. It’s all about basic rights, our dignity and the safety of operations. I don’t think I would have to stress that the people that are RIGHT NOW sending untrained military personnel to take control of the operation are not thinking too much about safety"

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Det verkar som Franco återuppstått i Spanien. Fy fan vad allting går i repris men har ingen lärt sig något av historien?