lördag 4 december 2010

Följ den här länken!


Att värna för demokrati


Ni, mina älskade vänner, är härmed inbjudna till den här länken. Det handlar om en författare som heter Unni D. Hon är i mina ögon väldigt förvirrande, jag har ingen koll på henne. Alls.

Så, då kanske frågan ställs, varför i helvete ska ni då klicka på den HÄR länken.

Den leder till aftonbladet. Och en debatt som inte är en debatt, utan snarare en utsvävning - men vilken utsvävning!

Är problemet med demokratin att Unni får utrymme, eller att så mycket bra litteratur inte får något utrymme? Bifråga: vad är bra litteratur. Svar: det är inte Dan Brown. Är det fascistiskt att tänka så? Nej. Jag tror att de som ser en Bondfilm vet vad de vill se, och inser att det inte är The wire - det behöver man inte vara en jävla idiot för att komma fram till, även om de som försvarar helvetet insisterar. Idioter!

Tillbaka från utsvävningen.

Hur många ord har ni läst om de förlag som nämns i artikeln? Om ni inte räknar med min och Marmeladmannen Fredrik F G Granlunds bloggar, eller Alephs Nymodernismen, eller Vertigomannens blogg?

Problemet med demokratiskt kulturutbud är givetvis att det är totalitärt: den ägs, i vårat fall av Bonnierkartellen - i andra fall av regeringar, typ.

Bekämpa enfalden! Följ länken. Dra en slutsatts. Kom igen. Det är lördag. Något måste ni göra för världen! Köp EN bok av valfritt förlag på listan (dit länken leder), mer kan ingen begära. Mindre är uselt!

ftw

9 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, nu blev det lite jobbigt för en lördagkväll. Varför ska Unni D få utrymme? Det bästa hon gjort är väl att lämna den där Slitz mannen. Det är en tidskrift som borde tigas ihjäl. Nä, det här leder ingen vart, jag har tyvärr inte något konstruktivt att bidra med. Sorry :p

jöjj sa...

jag har enbart skummat igenom inlägget och inte hunnit trycka på länkarna pga min upphetsning att recensera yngwies nya skiva! :D den är bra med besked och väldigt kul för att det är så mkt instrumentalt. :) tyvärr faller den på det gamla vanliga som började hända när han valde att spela in sina skivor på portastudios i sitt garage. :( sämsta ljudet sen war to end all wars. men man borde ju tycka att musiken skall stå för sig själv hur dålig än produktionen är. jag kan tåla det, men VARFÖR?! när tidigare skivor LÅTER så jävla bra. sluta med grungeinställningen, yngwie. men som sagt. första genomlyssningen blev jag derprimerad av. pga ljudet. andra med några öl i kistan och mer objektivt sätt så. en skiva värd att spela några ggr till. :)

jöjj sa...

nästa skiva; johnny från noc på sång, en ordentlig studio. fullpottare. iaf i stil med mästerverket alchemi. skivan jag sisst verkligen komm i brallan av.

Fredrik sa...

hahaha

Ja. Du har... avslöjat mig. Idag fyller jag ingen funktion. Förutom att tiga ihjäl "den där tidningen". Det kan jag göra. 8)

jöjj: Jag är råpeppad! War to end all wars är inte en dålig skiva. Faktiskt. Men den är olyssningsbar. Som sagt. 8) Jag är ändå peppad. Men jag dog lite... Nu... Jag vill inte att det skall låta porta. Igen. Fan.

Alchemy är fantastisk. 8) Jag gillar dock förra plattan. Den har ett par bra låtar. Live to fight, och så vidare.

Men ljudet har varit dåligt sen war to end all wars. Helt klart. Jag ska köpa den där skiva. Snart. Jul är dyrt om man har barn... ghah

8)

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Man undrar hur många böcker Bonniers köpt och sedan vägrar ge ut på en sådär 40-50 år?

Fredrik sa...

Håller kartellen fortfarande på med sådan ockerverksamhet??? Goddamn! Nu blev jag återigen upprörd.

Mary Raven sa...

sv: Det är helt ok som film men jäkligt cool! :-)

Fredrik sa...

huh? öööh

ok. 8)

Bloggare av den yngre friska generationen skriver medelanden mellan bloggar. Jag hänger aldrig med, och kräver att all meningfull information skall hamna här 8) Tänk på att jag är senil- jag har ingen chans att veta vad jag ska svara. Metal on me!

Fredrik sa...

Kul att kunna göra dig glad! 8)