onsdag 8 december 2010

Judas Priest slutar


En klassiker!


Jag måste ju nämna det. Det är inte mitt favoritband, inte ens nästan, men det är väldigt få band som är favoriter, i ordets rätta bemärkelse.

Dock har de gjort ett par odödliga låtar. Och om man som jag och min sambo - som håller med om hur bra bandet är - inte är beroende av alla skivor de släppt, räcker det med en samlingskiva för att inse storheten.

Deras gärning är enorm. Både musikaliskt och, inbillar jag mig, för bögar inom hårdrocken. Det skall man kredda dem för!





youre possesing me!

6 kommentarer:

Morrica sa...

Definitivt, det ska de ha all respekt för, och de om några har förtjänat att dra sig tillbaka till rockens parnass och njuta livet goda.

Fredrik sa...

Så rätt så rätt. 8)

Woddsmanfred sa...

Inget favvoband för mig heller men några låtar är jävligt bra, kolla in Painkiller om du lyckats missa den!

Fredrik sa...

Nu får du ge dig, fred, var kommer låten jag har länkat till? Vilken skiva nämnde jag som deras bästa? ;D

Jag har gillat Painkiller sen den kom. 8)

Stones sa...

Lite trist är det ju men för eller senare så kastar dom väll in trasan, man kan ju inte harva i alla evighet, sedan har ju inte Judas varit så himla skoj sista tiden. Dock skulle jag vilja se dem på SRF i sommar.

Fredrik sa...

Exakt. trist men realistiskt.

Delivring the goods måste vara en dryg låt då man är 60+.