söndag 22 augusti 2010

texter...


(gammal bild, Tale of black-snubbarna)

Jag fick en fråga om texterna till The tale of black. Jag trodde de fanns på nätet någonstans, men icket!

Jag har således lagt ut dem på Auberonbloggen. Här är en direktlänk.

Anledningen är givetvis mitt bokprojekt, som jag med en dåres envishet kommer att snacka om här i blögg'n.

The tale of black var en så kallad konceptskiva. Men jag insåg att jag sög, och att vi skulle behöva bättre musiker, textförfattare och allt, för att göra en ordentlig konceptare, alltså ligger låtarna helt i oordning, sett till berättelsen. Vi gick på rockkänslan först och främst. Och enligt Black Mark var vi det enda bandet som tjänat pengar på våran debutskiva. Bara en sådan sak!

Detta är den "rätta" ordningen:

1 The end of all
2 For all time
3 Infinite beauty
4 Secrets
5 the dance
6 Tearless
7 A farewell... of creation
8 A whispering wind



The white ship är en tribut till HPLovecraft. Jag gjorde en sådan på varje inspelning med Auberon.

2 kommentarer:

Kim sa...

Tack för de länkarna :)

Fredrik sa...

Nemas problemas!! 8)