lördag 7 augusti 2010

Norge. Musik.

Alla spån som drar upp den norska BM-scenen är äckligt okunniga om vad landet har gett oss i fråga om hårdrock. Jag väntar med Return, de är ett band för sig.

Men detta band hade en era då de skrev den bästa melodiösa hårdrocken.

Även om man inte gillar musiken så älskar man ju håret. Just det!

TNT!


Från Tell no tales. Otroligt hurtig och käck låt.




Lite äldre. Från debuten, om jag inte missminner mig.




Intuition var skivan där de ballanserade på gränsen till att bli tråkiga. men denna låt är hur bra som helst.





Jag avslutar givetvis med dubbla kaggar. Tittelspåret från... ja. Det står ju.

TNT, ett norskt band, då norska band var lysande. Jorn för ursäkta. Artch också.

2 kommentarer:

Chief Rebel Angel sa...

...Artch-plattan var faktiskt jävligt bra, det kan man inte argumentera mot.
Att det är black metal som står som norsk "mall" kanske mest beror på att det verkar vara livskraftigast?
De har ju ändå harvat ganska länge nu, många av de banden, och motsvaras väl bara av herr Lande i uthållighet..

Fin blogg BTW. Count me in!

Fredrik sa...

Jo. Det har du rätt i. Men, 80-telet pågick i minst tio år! 8)

Och en massa band kom det. Även om bara fem, typ, var bra.

Black metalscenen är rätt mycket sämre. Ett bra band kan jag komma på och det är inte ens black metal. Dimmu Borgir. Japp 8)

Jag är inte så mycket för black metal by the way. 8) Men det börjar ta sig. De har lärt sig spela.