torsdag 12 augusti 2010

McModerat


Att bekämpa ungdomsarbetslöshet låter väl hedervärt? Jag tycker det. Jag tycker dock att man ska passa sig för argument som kommer från högern. Där handlar det inte om att bekämpa ungdomsarbetslöshet, där handlar det om att bekämpa arbetsrätten. Ungdomarna ska ha lägre lön, vilket de redan har, och de skall kunna bli sparkade när som helst, vilket ju gör att ingen ung människa kan ta ett lån utan att få magsår. Det krävs bara en olycka så kan det vara kört.

Det är förkastligt och borgerligt. All makt åt arbetsgivaren = frihet. För vem? Inte ungdomen i alla fall.

Nu snackar vår statsminister skit om vänstersidans förslag: han gör som vanligt, siktar in sig på ETT argument och upprepar det tills ingen kan ha missat det. Vänster vill höja priset för att anställa ungdomar.

Ställ det i relation att högern sänkte kostnaderna för företag som McDonalds, som numera gör reklam för m i restaurangen. Sänkte kostnaderna? Jo, det blev billigare för dem att anställa ungdomar… McDonalds har som affärsidé att BARA anställa ungdomar. För att hålla lönekostnaderna nere. Det blev de belönade för. Nu varnar m för att det ska bli dyrare för McDonalds att anställa billig arbetskraft. Det är väl fan på tiden, vi har ju sett hur det där giriga företaget sköte sig ett par fem sex gånger nu de senaste fem åren (man kan inte räkna med allt).

Åt helvete med lögnar-Reinfeldt och McDonalds. De förstör världen med sina cyniska jävla åsikter och sin vidriga mat.

3 kommentarer:

jöjj sa...

All kritik moderaterna är king, men tänk dig lite mer visa vad som är bra med andra sidan, tycker jag.

den såkallade pajkastningen... you know... kan vara kontraproduktivt... för dom som inte fattar, utan mest blir bara provocerade av oss, och ännu mer röstar fel. :)

ett tipp-tops-tips. fan jag måste köpa tops. och gå till tandläkarn. ändå jobbigt.

d.s sa...

all kritik TILL, menade jag. eller mot. don't know. :)

fast dom kanske redan tappade. bra att saker kommer till ljuset iaf. yeaH!

Fredrik sa...

Jag ska gå till tandläkare.

Du har ett par poäng... Jag tar till mig... Och så. 8)

Men min uppgift är att vara den som säger ifrån på skarpen. 8) hehe