lördag 21 augusti 2010

Auberon, the tale of black


Då vi, Auberon, en gång i tiden släppte, eller skrev musiken (och lyriken) till denna skiva, hade jag storslagna planer på hur historien skulle utvecklas. Det tog, som jag har sagt någon gång åt någon, stopp vid andra skivan. Jag kunde inte, med så lite plats, förklara vad jag tänkte. Och hellre än att göra något mer mediokert än jag redan gjort, valde jag att lägga historien på is.

För det är en historia. Konceptalbum, ni vet.

Jag har fortsatt att skriva och utveckla berättelsen, inte så aktivt bara.

Nu har jag fått ett erbjudande att släppa berättelsen i bokform, jag kommer alltså att uppdatera hur det går här, från och med nu. Målet är typ 200 sidor. Det är en del kvar innan jag är i mål, men slut, inledning och berättelsens skelett är klart. Nästa vår kanske... Jag måste ju rätta allt själv, och med mina dyslektiska kunskaper blir det ett hästjobb. Klarar jag det? Givetvis.


Nöjd? Jag? Gissa! *stolt som en stol*

6 kommentarer:

[lisabjernhagen] sa...

sv: Ja men precis, som jag tänker! Dammsugaren fastnar här och där och man måste pausa och flytta undan saker hela tiden osv osv :p

Fredrik sa...

Lisa, det blir mindre förvirrande för mig om vi håller diskussionerna där de startats. Det tar en kvart för mig att hitta det jag skrev och komma frm till vad du menar. Och jag är gammal, så jag är inte teknisk. Ha det i åtanke. ;)

Nu börjar vi om!

Jag ska tvinga dig att köpa ett ex av boken. ;) men den kommer att vara billig. jag gissar på 40 eller 50 puckar. 8)

Kim sa...

Spännande! Musiken finns ju å Spotify men jag hittar inte texterna när jag googlar, hade hoppats på Dark Lyrics, men icke. Finns de ute där nånstans?

Fredrik sa...

Finns de inte?

Ok, jag ska kiik. De finns senast imorgon... kväll. 8)

Fredrik sa...

Nu finns de. 8)

http://auberonswe.blogspot.com

jöjj sa...

SÅ JÄVLA KUNG!!