söndag 22 augusti 2010

ETC

Då jag en gång i tiden skrev om finanskrisen, skrev jag långt och indignerat om vansinnet som de nyliberala idioterna ställt till med. Bara för att dagen efter sett en snubbe jag brukar läsa, Johan Ehreneberg, äga i sin beskrivning av Johan Norbergs anhang av lösa personer, och deras fullkomligt illojala brottslighet då det gäller ekonomiska dumheter, i aftonbladet.

Ehrenberg har en tidning, ETC, där man kan läsa om allt möjligt matnyttigt. Det är en viktig tidning eftersom att Ehrenberg är ekonom, och han kan översätta de borgerliga ekonomernas skitsnack till begriplig svenska så att även jag förstår vad de babblar om. Det är ju faktiskt mest babbel och fina ord, och inget innehåll.

Vill man ha ett exempel på texter i tidningen klickar man på länken. Eller så läser man om hur högern avsiktligt försvagat facket, vilket ju inte är en högoddsare, de har alltid gjort det. Det är bara retoriken som ändrats. Det märkliga är att folk går på det. Är ni dumma i huvudet?

6 kommentarer:

Wonder Warthog sa...

Vill inte vara näsvis, men... Ehrenberg är inte ekonom, jag tror inte ens han gick i gymnasiet. Däremot granskar han statsfinanserna ihop med en ekonom som heter Sten Ljungren. Johan är vad jag känner till autodidakt i allt från tidningsutgivning till vind- och solenergi.

Wonder Warthog sa...

Förresten var det en "Family Guy"quiz hr Griffin nämndes i. Jag missade årtalen som vanligt!

Fredrik sa...

8) Okajj. Jag tar dig inte för näsvis. Men jag måste döda dig. ;) Hur som helst: han pratar ett språk jag behärskar, det gillar jag.

Tack för upplysningen, det är alltid kul att inte ha fel. 8)

Wonder Warthog sa...

Bra, då lever jag under hot och kan söka asyl på Åland!

Fredrik sa...

hahaha Åland. Bra att veta. *laddar bössan* ;)

Unknown sa...

pusatpengobatanherbal.com
gonorré läkemedel