söndag 8 januari 2012

2011 - ett satans jävla år.

Jag är inte bra på att dra tvära sträck i livet. Jag vill ha långa, övergående, sekvenser.

Men då jag funderar på året som kom att heta 2011 mår jag direkt illa.

Varför då? Det är inte på grund av musiken. Musiken var ok. Det var inget heligt år, ingen artist toppade sig själv och bara en artist lyckades motsvara mina högt ställda förväntningar. Machine Head. Den skivan står fortfarande på tillväxt. Lyssnar på den dagligen och är inte less. Ett band som gjorde en asbra skiva, men som inte lyckades förnya sig på ett tilltalande sätt? Symphony X. Jag älskar bandet. Jag har ALLT - eller hade, jag har fått tre skivor stulna - av bandet. Och jag gillar allt. Allt är bra. Men... Allt låter faktiskt likadant. Den senaste skivan är deras mörkaste, vilket är trevligt. Men de gjorde samma miss som Ayreon då Arjen gjorde sin dubbelskiva - för lite dynamik.








Opeth gjorde en mysskiva. Inte en: släng på en bra festplatta att öla till, utan en skiva att kontemplera till. Hårdrockssverige skrek unisont i skräck. Sen tvingade de sig att låtsas gilla skivan, eftersom att det ju är Opeth. Man kan ju inte tycka fel... Man måste klicka gilla på rätt trend.

Jag är helt säker på det. Opeth gjorde den skiva som Camel aldrig skulle ha kunnat göra.








Sen då? Deicide gjorde en asbra låt, och hade den på en skiva som var helt ok. Sen visar det sig att Glen Benton har rökt sig själv retarderad. Trist.

Musikmässigt var det alltså bra, trots allt. Även om det saknades topp. Det kom ingenting som fick mig att skrika rakt ut av eufori.

Men.

2011.

Politiskt.

Något som fick mig att skrika rakt ut var mardrömmen som utspelades i Norge, vansinnesdådet som utfördes av en norsk sverigedemokrat, killen ABB, hade nära kontakter med norska fp.

Rasismen. Den är snart på allas läppar. Det är helt ok att snacka om kamelryttare, eftersom att de inte är lika mycket värda som oss. Krigspropaganda in action. Det vi ser nu är samma sak som vi såg i USA 2001. Förminska fienden, förlöjliga fienden, så att ingen bryr sig om utrotar henne.

Nu var det bara det att ABB gav sig på fel folk. Han gav sig på människor som kämpar för rättvisa, jämlikhet och ett lika värde inför lagen. ABB hade en plan. En plan som sd klickar gilla på, i hemlighet.

Är det underligt att jag hatar det år som gick?

Då sverigedemokrater sitter och pratar om massinvandring, då har de ingen forskning att luta sig emot. De har inga seriösa siffror att ge oss. De har Affes statistik, och högerextrema rasistsajter som sprider sina lögner som inte har det minsta att göra med verkligheten. Visar man officiella sifror som klart och tydligt visar att högern står för det mesta terrorvåldet, då visar det en privat blogg där någon som kanske kallar sig Goebbels, eller något liknande. Att de sedan blir förnärmade om man kallar dem nazist är helt klart det roligaste av det tråkigaste - tar man internetnicken efter en nazistisk massmördare, ja. Då har man liksom lämnat walk over på den.

Jag brukar sitta och önska att rasisterna ska ta sina egna liv, bland annat här i bloggen och på twitter. De blir givetvis förnärmade - huuuuur kan man vara så elak.

Ja. Om man satt sig i den båten som styr hatet framåt, då får man fan finna sig i att bli hatade. Rasisterna gör ett stort nummer av hur synd om dem sjävla det är. För att de blir hatade. Lägg ner näthatet.

Jag tror att alla människor förstår att man MÅSTE hata de som sparkar neråt. De som mobbar. De som försöker belägga oskyldiga människor med skuld. Hur långt är det från att förbjuda en viss kultur, till att tatuera in siffror på armarna...

Jag vet att det är nära till martyrskapet för rasisterna. Men att tro att man kan klättra upp på korset bara för att folk kraftfullt fördömer rasismen, det är humor. Stor jävla satans humor. Som man tyvärr inte kan skratta åt eftersom att det är så infantilt. Jag skrev om rasisterna rätt mycket i somras och fick hit lite anonyma dårar bland mina kommentarer. Jag tar bort anonyma kommentarer. Fega rasister ska inte ha något utrymme. Alls.

Så här är det: de som inte står upp för de drabbade, oavsett vilka de är. De som skiter i att ALL forskning visar att orättvisor och rasism kommer från ekonomiska orättvisor - klassamhället, ni har inget här att göra. Någonsin.

Allt snack om kultur och religion är bara förtäckt rasism. Var inte idioter. Låt inte 2011 ha passerat obemärkt. Lär er av det vidrigaste året sen jag föddes.

Så rasister. Ni får 2011 av mig. Men. Kommer era vidriga fingrar emellan en gång till blir ni av med dem.

Borgerlighet. Carema är konsekvensen. Tänk på det.

2012 började bra. Jonas Sjöstedt som ny ordförande. DET är bra skit. Han ska ta debatten med rasisten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror på 2012!

Fredrik sa...

Jag med. Det kan bli jävligt bra! :D