tisdag 16 mars 2010

På andra sidan verkligheten

Jag skulle vilja forsätta lite på På andra sidan drömmen temat. Och å mina egna vägar be Neo/Timbro/Norberg dra åt helvetet.

Ursula K LeGuin påpekar hur illa ställt det var med naturen då På andra sidan drömmen skrevs (slutet av 60-talet). Idag hävdar tidningen Neo att miljömedvetenhet, numera kallat klimathysteri, är en trend; Timbro släpper böcker och betalar sina hjärntvättade robotar för att rapa samma skit i både radio och tv, och översteprästen Johan Norberg försöker peka på alla stater för att visa vilka som bär skulden. Samma Johan Norberg som för övrigt inte kallar sig nyliberal numera, utan idéhistoriker, förmodligen på grund av den negativa klang som nyliberalismen dragit till sig då deras sanna, giriga och hänsynslösa ansikte kommit i dager efter ekonomikollapsen.

Det är alltså ganska enkelt att konstatera att de, Neo/Norberg/Timbro m.fl. ljuger om det mesta. För visst kan det vara så att vinstintresse är det som driver Norbergs onaniobjekt ”den fria marknaden” och ingen ”stat” ska få stå ivägen för fri företagsamhet.

Jag önskar att jag slapp se den hycklande lögnaren på tv om och om igen. Senast var det om fantasi på film, det borde ha handlat om den fantasipsykos som kejsaren går omkring naken i. Det som skrämmer mig är att ingen verkar inse att Norberg inte bara är naken, han försöker även våldföra sig på fakta.

4 kommentarer:

Anonym sa...

En sak är säker, Norberg skrifter är geniala jämfört med dina imbecilla små uppkast.
Du är en nolla med blogg, inse det och lägg ner!

Fredrik sa...

haha En av hans robotar!

Norberg är en idiot. Det förändras inte av en anonym liten fåntratt.

Fredrik sa...

Det är synd att ingen av de anonyma Norbergwannabe som tydligen läser här vågar skriva nåt som går att svara på. Det är det att han är genial, vilket ju förvisso är sant, vad kan man annars kalla någon som kommer undan med de lögner som Norberg kommer undan med. Jag läste lite ur en bok som skärskådade Norberg. Det var komisk kläsning.

Sen tillåts han, i hans marknads namn (ocj tjänst), stå oemotsagd allt för ofta. Det är så det är att äga det fria ordet.

Men hans efterföljare förstår inte det. Om de också är enfaldiga idioter ska vi inte gå in på mer, alla vet vad jag tycker. Men det är lusstigt att det endast är då jag skriver om honom i politiska inlägg som jag får svar av anonyma...

Fredrik sa...

Sen vore det kul om ett enda ARGUMENT om vad jag har fel om skull ekunna lämnas. De anonyma skribenterna har ju inga skrupler utan kan ljuga sig... blåa är de redan... 8)

Efter en snabb undersökning har jag kommit fram till att de flesta svar jag fått på politiska inlägg kommer på det jag skriver om äcklet. Jag måste skriva mer om honom! 8)