fredag 19 mars 2010

Cherry Garcia!


Jag gillar glass, inte på samma vansinniga sätt som min sambo och min dotter – där går glassaptiten till rent sjukliga nivåer. Men jag har en favorit. Av Ben and Jerry, ett företag som inte bara gör goda glassar, utan även tar ansvar. Något som de är jävligt ensamma om. Första gången jag verkligen förstod att de menade allvar var efter att jag läst på en av deras förpackningar, vilken kommer jag inte ihåg, där de donerade vinst från just den smaken till okänt välgörande ändamål. Efter en närmare undersökning visade det sig att de hade olika projekt för nästan varje glassmak. Mycket bra, mer krävs inte för att fånga mitt hjärta!

Sen såg jag någon av killarna i dokumentärfilmen Stolen nation, med Philip Seymoure Hoffman, en film om amerikansk ekonomisk politik, typ. Underhållande och relativt lärorik. Ben and Jerrykillarnas bidrag var jävligt tydligt i alla fall!

Till saken hör att jag började uppskatta deras glass, och då speciellt en smak som hetter Cherry Garcia. Nå, så fort jag upptäckt den smaken… så togs den bort.

Dagens jippi är alltså att jag åter skådat den i butik. Nu kommer jag bli tjockare! Och gladare! Och kanske måste jag göra en bypassoperation.

Fuck it, god glass med smak av rent samvete!

Det är bara att hoppas att de nya ägarna fortsättar på inkört spår, det skulle vara så tråkigt om de tappade den goda gärningen!

5 kommentarer:

blahajathan sa...

en bypass, är inte det när man typ köper nån annans hjärta? eller typ byter ut en klaff eller nått.

eller så skickar nån ett hjärta runt i gänget, som man ska käka, men nån säger; pass... :)

farmora ligger inne nu o trixar med såntdär..

rätt gott med glass. finns det inte nå liknande förpackningar, som heter typ cookie dough eller nått. apropå deg. :D

Fredrik sa...

Jo. Du har rätt om allt. Igen.

Tydligen kan man få dåligt hjärta om man äter glass i för stora mängder. Det är nått med dåligt fett. Jag vet inte riktigt. Men jag äter inte så mycket glass. Numera. 8)

Ari sa...

Jag har sett rätt många Cherry Garcia i affärerna jag handlar i. Köpte en idag.

Fredrik sa...

Ari, du har rätt. Den verkar ha återkommit. Tack och lov. 8)

Anonym sa...

Men nu är den borta igen!