lördag 20 mars 2010

Israel... igen...

Ok, jag är emot all form av våld. Punkt!

Jag tycker inte att de som är instängda i det vidrigaste fång/tortyrläger i världen skall behöva ta emot mer av den varan från terrorstaten Israel.

Kan någon någonsin verka för fred? Jag vet inte, följer man länken, och läser kommentarerna under ser man att det finns märkliga människor. Israel har tydligen rätt att döda allt och alla. Försvör skriker de, men det är ju Palestina som behöver försvar mot Israel.

Det gör dock inte att jag tycker att det är rätt att de skickas/kastas raketer från Gaza in i närbligande, befolkade områden.

Man kan ju dock snacka proportioner då det gäller nedrigheterna från den Israeliska sidan, en raket renderar i sju bombningar. Jag vet inte hur de räknar, jag vet inte heller hur de tänker, för i min värld är det som sker kontraproduktivt å det grövsta. Då de bombar hejvilt, från Israels sida, som svar på en raket, siktar de då på raketavfyraren eller siktar de på saker som krossar hela den palestinska marken? Det sistnämnda verkar ju troligt efter den rapport som FN lämnade härom sistone. ...

En sak jag hatar är den av alla antagna respekten för de Israeliska försvararna; hur kan man gå med på att kalla alla människor som kritiserar våld för antisemiter? Varför säger ingen normalt funtad människa stopp?




Nej, jag är inte antisemit.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Emman sa ju: med risk för att få en enorm utskällning som svar men...varför har du inte facebook? Statement eller lättja?

Fredrik sa...

Statment! Min dator pallar inte. 8)