torsdag 18 mars 2010

Noc em all!



Nocturnal Rites


Fredrik Mannberg, gitarrist i NOCTURNAL RITES: vilka är de fem bästa power metal-partylåtarna?

CRIMSON GLORYWhere Dragons Rule
– Jag vetefan om detta egentligen räknas som power metal, men svinbra är det i alla fall och jag vill än idag tacka min barndomsvän Fredrik Degerström som tvingade mig köpa ”Transcendence” på vinyl på en skivmässa för en herrans massa år sedan. Midnight: vila i frid!
SCANNER Terminal Earth
– Vad vore tysk metal utan en öl i hand? Som pizza utan ost kanske? Dessa tyskars två första verk är givna klassiker.
RIOT ”Thundersteel”
– Fan, varför gillar man hög, skrikande sång? Undrar hur min soloskiva skulle låta om jag kunde sjunga så här?
GRIM REAPERRock You to Hell
– Heavy metal jävlar! Denna låt får dig att bli riktigt störd i huvudet. Det går inte att slappa och lyssna på den. Du måste ösa, ösa, ösa! Luftgitarr forever!
RUNNING WILD Under Jolly Roger
– Rock ’n’ Rolf, ett av världens hårdaste namn, har givit oss en riktig dänga som alla vill dricka öl till. Bier bitte!

Jag kikade lite i Swedenrocks nätutgåva. Där hittade jag mitt eget namn, och en bra musiklista av en gammal kompis. Här!


JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ! Bra musik!

4 kommentarer:

Hemlig sa...

dom spelar nu i vår på kajjen, förband till Europe i umee. lääänge sen dom spelade. håller på testa nån ny gitarrist o så. blir spännande. :)

Fredrik sa...

Jo. Det var ett tag sen jag snackade med Freddis, må ta og ringe. 8)

Kanske ska jag ta med familjen och kiiik på Europa. Dom ärju från Ersboda.

JAAAA

jöy sa...

ja o skid row oxå, har dock inte hört dem utan the seb. så, blir nog bra ändå.

slutet av maj va? tror jag. vore king med besök från fjollträsk. :D

Feline Flodin sa...

Heavy metal in the umenight!