onsdag 31 mars 2010

Björklöven tur och retur...

Min dotter Miranda firar Lövenmål!

Efter otaliga turer om huruvida Björklöven skall existera eller inte har det för denna gång blivit bra. Igen. Det är väl 69:e gången Löven håller på att gå i konkurs, men det är andra gången Leif Danielsson räddar laget.

Det som dock stör mig är att han behöver rädda laget. Varför kan ingen lära dig att planera? Varför värvas spelare som man inte har råd med? Varför budgeterar man med fantasiinkomster om och om igen? Och till sist: varför låter man pöbeln bestämma vem som skall sparkas? Missförstå mig gärna, jag är för demokrati, ett samhälle fungerar inte utan den, är en åsikt jag när. Men inom laget Björklöven ska det inte finns demokrati, det skall vara Sovjetdiktatur! Då kanske hockeyn blir bra igen.

Nu vill jag inte skriva nå mer om Lövens jävla klåperier!




Det är inte utan att man längtar tillbaka till fornstora dagar.