fredag 30 mars 2012

Timbrohögern försökte kidnappa hårdrocken. Det gick väl sådär

Jag rapporterar. Jag rapporterar vidare.

På jobbfronten är inget nytt, men på sätt och vis är det ändå ganska mycket nytt. Jag är inte helt van med att det kommer folk och öser beröm över mig, inte varje dag, inte flera gånger varje dag. Inte efter att man har haft arbetsgivare som försökt rädda sina egna röv med att skylla alla räknefel samt felplaneringar på oss dödliga som utför jobbet han ska tjäna pengar på, och som han inte klarade av att räkna på. Segern!

På musikfronten är det mesta sig likt. Jag är dock väldigt glad över att rockjournalisten Christofer R. Jonsson skrivit bra om de tankesemdjeidioterna som försökt kidnappa metalen till den brunblåa sidan av politiken. Johan "klart att barn ska slåss" Ingerö och Markus Uvell - en helt vanlig, hjärndöd, timbrodåre - har på sedvanligt fantasilöst sätt ljugit ihop hur just hårdrockens rebellanda ska ha varit jävligt liberal. Här.

Rebell, som i uppror, som i revolt, som i revolution. Så. Jävla. Ickeborgerligt. Alla som vill ifrågasätta det liberala frihetspatoset behöver bara undersöka vilka som förlorar frihet, då friheten skall delas ut från dessa monster. Det är uteslutande samhällets svagaste - något som de försvarar - jag menar, är det inte jävligt viktigt att i frihetens namn sparka på de utsatta? Ska jag lägga till länken som pekar på hur mycket pengar svensk näringsliv ger till dessa tankesmedjor för att sprida lögnaktig propaganda? Klicka här om ni ids.

Inte så jävla metal i alla fall.

Därför är det som sagt SKÖNT då en kille med kredd hos rätt personer skriver det.

Vilket får mig att tänka på rasister.

Jag rasar ofta mot rasister. Jag vet att folk rynkar på näsan åt mig - typ, kan han inte bara vara tyst så vi slipper lyssna på det. Men jag vägrar att acceptera status quo då det kommer till rasistjävlarna. De ska fan inte ha tolkningsföreträda på nåt område. De är ju som högern, de hittar på sin statistik, och sen kör de bara på. Men där högern är fräckt ondskefulla (ja, om man tvingar cancersjuka, döende människor att söka jobb, då är man ond, rakt igenom) med sin lismande retorik, är rasisterna bara korkade.

Jag tycker inte att någon människa ska såras. Aldrig. Men jag tycker att rasister ska få sina fiskar stekheta. Jag talar inte om våld, våld är inte att snacka om; rasisterna behöver inte få stryk, de har förmodligen redan fått stryk som barn, de behöver kärlek och utbildning. Mycket utbildning.

Nå. Jag frodas vidare. Dra åt helvete.

NP: Hockey

4 kommentarer:

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Jag hörde detta på radion igår och höll på att köra i diket. http://tankesmedjandetsovandefolket.blogspot.se/2012/03/borgarna-gapar-efter-for-mycket-som.html

Jag gillar all slags musik och har förmånen att få jobba med min hobby. Jag är i första hand blåsare eller saxare men Metal betyder mycket fortfarande i mitt liv. Jag har arrat bla "nothing else matters" för blåsare med gitarrsolist. Blev inte helt mesigt.
I tonåren då jag lyssnade mycket på AC/DC och Led Z så var jag inne i en skivaffär och där spelade man "Tom Sawyer" med RUSH. Jag blev helt såld och har alla deras skivor men hade jag vetat vad jag vet idag om politik och livsåskådning så hade jag antagligen inte köpt en enda skiva. RUSH har nämligen författaren Ayn Rand som största inspirationsekälla och använder hennes texter i många av låtarna. Jag kan inte hjälpa det men jag gillar fortfarande RUSH men Ayn Rands syn på människan och livet är så jävla fel.

Blev lite väl tjötigt eller? Summan av kardemumman, ser man över hela världen så är Metal utan tvekan arbetarklassens musik. Det hjälper inte att idioter till nyliberaler försöker trolla till det!

Fredrik sa...

Ja. Det är beklagansvärt att borgarna alltid ska hålla på och hålla på. Antingen försöker de skriva om historien, eller så försöker de våldta verkligheten. Oftast gör de båda sakerna samtidigt.

Rush är skolade musiker. De är inga arbetare. Att de gillar ärkapuckot Rand säger ingenting om deras musik, men otroligt mycket om deras fårskallighet. Jag har dock ingen koll på var de står ideologiskt idag.

Blås alltså? Fett! Jag lyssnar ganska ofta på Miles, eftersom att han blåser de flesta av banan. 8)

Metal är alltid arbetsklass. Alltid. Det är bara black metal som är höger, fascistisk och dålig. Oftast.

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Menar du Miles Davis? Jag har en enda tatuering och där står Miles Davis. Kommer aldrig att tröttna på hans musik. Då är du helt klart som en lök! Många lager!

Fredrik sa...

Det finns ingen annan Miles. 8)