söndag 11 mars 2012

Auberon-update









Ni som läser här har väl inte undgått att märka att det hänt saker, dåliga saker, i Auberonlägret. Den numera före detta trumisen Ibrahim Strålman är inte längre en del av bandet. Det efter en holmgång som är obeskrivlig. Ibrahim är dock lätt en av sveriges 5 bästa extremetaltrummisar, och kommer att lyckas på de andra håll han musicerar. Desultor släper snart sin gravt försenade MAsters of hate, och nu senast var han ute på vägarna i Europa med Nederbörd... Lät det som. Förmodligen var det Nether... bird? Jag har ingen koll och google är för långt borta för att jag ska idas kolla upp det.

Jag säger 5 bästa, för att jag antar att det måste finnas någon mer än Nils Fjellström som slår killen på fingrarna, men det är möjligt att Ibrahim är näst bäst i den kategorin.

Det var dåtiden.

Hur som helst har detta lett till att den demo som var en vecka borta, innan jag fick se vansinnet, blir uppskjuten.

Två månader.

I April ska den dock spelas in ändå. Då blir det fullblodigt samarbete med min favorit Jonathan Holmgren - som numera rockar fett i Crowdburn, ett barn jag borde skriva mer om här. Varför har jag inte skrivit mer om dem?



Jojje - utanför grottan - en replokal som vi delat med i princip alla bra band som någonsin varit i Upplands Väsby.



Hur som helst finns det tre inspelade låtar redan nu, och fem till - ca - ska det bli. Allt är klart, och numera även modifierat för att passa mänskliga trummisar. Det är bara det att det ska ske i Umeå. Auberon bor där. Auberon är lite av en egen person, som jag ser det.

All in all: jag letar fortfarande MÄNNISKOR för framtida liveframträdanden. Alla är välkomna att höra av sig. Mejlen finns i hörnet vid bilden på mig.

Jag har dock kommit fram till att det nog inte är basister som är Auberons största problem. Det är trummisar. Måtte jävulen ta alla trummisar!

10 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fredrik sa...

Jävligt mäktigt! 8)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fredrik sa...

Så jävulskt mäktigt!

Tomasz Swiesciak sa...

Sjukt svårt att hitta trummis. Jag hittade en på en båt och han kan spela allt förutom d-takt vilket var det enda kravet jag hade =)

Fredrik sa...

Jag har tillgång till i alla fall tre trummisar. 8) Det är bara allt annat jag saknar. höhö

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Emman sa detta:Jamen satan! Auberon FTW! När du skriver dina memoarer på ålderns höst får du ta med alla resor kring de olika trummisarna.

Roy Race sa...

Säg till när du behöver en liten tjock och taktlös bakgrundsdansare då ställer jag upp.....

Fredrik sa...

Emma: Jag tror att jag har gjort det redan. 8) Men jag är inte säker. Jag får kolla. Men hela storyn runt bandet är fan i mig episk. Inget band har haft lika många dårar inblandade. Inget band. Jag är säker.

Hur som haver.

Det blir bra!

Roy: hahaha Ja. Jag ska säga till om det behövs någon som står och skakar rumpan i bakgrunden. ;D

Charlotte:*trumvirvel* :D