fredag 23 mars 2012

På UV-fronten råder total harmoni

Livet leker. Jag kan inte se det på något annat sätt. Lön, för första gången på två månader. God mat i magen. Dotter tittar på en vald hyrfilm. Hon valde Toy Story 3. Jag har sett de andra två, så jag ser nog denna med. Jag gillar allt min dotter gillar. Utom kanske Redskai, eller vad det nu heter. En tecknad serie där huvudpersonerna använder kort, eller något liknande, då de attackerar sin motståndare. De kan möjligtvis förvandla sig till robotar.

Jag är inte helt insatt i mytologin. Annars spelar vi i samma liga, kulturellt. Vi båda satt och snyftade till Trassel, som var en mycket bättre film än jag hade förväntat mig. Den var rolig - visst, den var ungefär lika förutsägbart som en match mellan Bredängs damlag i hockey, och ett NHL-lag med herrar - men jag underhölls. Miranda älskade den. Hon ville se alla andra Disneyfilmer som fanns att se sammandrag på som extramaterial till filmen.

Den tjejen kollar igenom allt extramaterial. Jag har nog själv gjort kanske en gång i hela mitt liv. Nu inser jag värdet av att det är ett SPEL med på DVDn. Varför fanns inte allt det här då jag var barn?

Jag har inget att klaga på. Möjligen skulle jag ha gjort ett par samtal gjorda. Jag är dålig på sånt.




Det är nåt. Oklart vad.



Men. Det löser sig.

Inga kommentarer: