lördag 10 mars 2012

Eld och vansinne

Vi har, i sverige, en utrikesminister som tar beslut om naturkänsliga områden - och de som gynnas av dessa beslut är HANS FÖRRA FÖRETAG. Frågor? Någon?

Det är klart att man lägger till en minister som, med samma lögnaktiga fasad, ska öppna en vapenfabrik i Saudiarabien. Jag menar, vem vill inte ha sådana ministrar? Kritiken de får låter de rinna av dem, eftersom att de inte bryr sig det minsta om vad respekt för demokrati innebär. En tredje minister vägrar att följa riksdagens beslut. Mot sverige i tiden?

Frågor? Finns det folk som seriöst tycker att det är ok att bete sig som dessa skitstövlar gör? Och frågan är inte ställd till Steen Haeger, ty den människan skulle klicka gilla på Reinfeldts politik ändå fram till svampmolnet, och förmodligen skulle han anse att det var det bästa för sverige. Den gubben har inte en enda häst hemma - eller borta, eller någon stans. Men ni andra, ni som röstade på alliansen för att ni gick på skitsnacket om ansvar, hur tänker ni angående sådana här affärer?

Jag försöker stänga skiten ute, jag orkar inte lyssna på uppenbara lögner och dåraktiga bortförklaringar.




Det moderatalliansen låter sig styras av - ni får luta skallen för att se



Jag tillreder Lefsa till familjen och njuter av kärleken.

Jag önskar bara att ni därute kunde tänka. För vad är värst: att öppna en vapenfabrik i en del av världen som styrs av dårar, eller få för mycket i hyresbidrag? Juholt eller oljeskandalen? Juholt eller vapenfabrik? Juholt eller demokratiförakt?

Det är dock en parentes här som ger upphov till asgarv. Rasisterna, idioterna som ser en muslimsk konspiration som hot mot europa - de som på allvar tror och hävdar att muslimer har tagit makten över hela världsdelen, de tycker att det är en bra idé att ge nyckeln till vapenfabriken till en muslim. En muslim som dessutom är diktator - något de förkastar som förkastligt om det är en låtsaskommunist vi pratar om. Logiken! sd, den antiintellektuella olyckan... Hur tänker de där? De påstår att alla muslimer är farliga, men det är alltså en bra idé att låta dem tillverka vapen OCH bedriva rasistisk politik? Ska man inte låta bli att reta någon med laddat vapen? Låt meningen sjunka in, rasister. Jag tror att ni kan...

Ja. Jag säger ju att de är idioter. Regeringen kan tyvärr inte skylla på det. I deras fall är det vidrig pragmatism, vilket gör det till ren och skär jävla ondska.

Skillnaden mellan mig och Reinfeldt är att jag tar ansvar för mina misslyckanden, han skyller på enskilda fall. Skillnaden mellan mig och sd är anständighet - och ungefär 47 kromosomer som de saknar.

9 kommentarer:

Ss sa...

Ja, det verkar som att vinden vänt för allianspartierna och moderaterna. Inte ens reinfeldts fru orkar med honom längre.

Fredrik sa...

Å andra sidan klickar ju fru Reinfeldt också gilla på deras gemensamma politik.

Det är äckligt hur mycket det skrivs om det. Nu ska man skriva om moderaternas trixande. Inte furirens privatliv.

Men att vinden har vänt är inte en jävla sekund för sent.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fredrik sa...

Nej. Det är en knarklangares pengar. På riktigt. :D

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fredrik sa...

Ja. Alltså. Jag har ingen personlig knarklangare. 8) hahaha

Jag har inga övriga kommentarer.