fredag 2 mars 2012

Med facit i hand - är ni sinnesjuka?

Det här med att skriva om saker som alla borde förstå, men som ingen orkar prata om - nej, jag pratar inte om musik, det har alla alldeles för många och korkade åsikter om. Jag pratar som alltid om politik.

Anders Borg har kritiserat banker. Igen. Ok? Han gör det titt som tätt, men den politik han för ger dem rätten att bete sig hur fan som helst. Det är lätt att vara kritisk om man slipper att ta ansvar för kritiken. Jag läste på Alliansfritt, som gjort en sammanställning av all kritik från Borg mot bankerna - det är tydligen över 18 gånger som killen med hästsvansen har försökt, med högt tonläge, att låta indignerad över handlingar han själv subventionerar. Hyckleri? Ordet hyckleri räcker inte då regeringen härjar.

Sen har vi FK-härvan. Den där Ulf, som vägrar att följa de demokratiska spelreglerna, han fick se sig hotat av en misstroendeomröstning, men då jävlar kröp fanskapet till korsett. Vad som kommer att hända vet jag inte, men den värld vi lever i, där alliansregeringen våldtar det sunda förnuftet, kommer nämnde Ulf garanterat att försöka beskriva denna ohederliga fadäs, och hans egen pudel, som en seger. Ni vet vad jag menar, Reinfeldt pratar om att ta ansvar, samtidigt som Carema cashar ut över 30 miljarder skattekronor, som skulle gå till vård. Ansvar var det. Vad Ulf gjort? Han vägrade att följa den demokratiskt valda riksdagens beslut, och han passade på att säga det hånfullt. In your face, Ulfjävel.

(ab. ab2. svd)

Nej. Varför ska man orka skriva om det här? Det är samma sak varje gång, något vidrigt signerat alliansen sker, statsmininstern håller först käften, och sen pratar han om ansvar och skyller på enskilda fall. Vem skrev det manuset? Vi vet att jönsar som mina favorithatobjekt Ingerö eller fjanten Segerstedt får betalt av näringslivet för att gilla vansinnet, men om de inte fick det, skulle de gilla det då med?

Och ni som röstade på högern... Skämmes ta mig fan!




Hösten, eftersom att det är en intellektuell höst i landet

2 kommentarer:

missyemelie sa...

Kan inte annat än hålla med dig!Jobbar själv inom vården när jag inte är mammaledig. Och vi går på knäna! Får inte ens gå två och två på nätterna utan vi ska åka ut själva på öarna utan överfallslarm nattetid osv för att det är omprioriteringar och det måste sparas. Ska det fortsätta på detta viset vägrar jag gå tillbaka trots att jag trivs fantastiskt bra och jag älskar att jobba med äldre och sjuka! Men Vi blir helt slutkörda. Men det är verkligheten och de är uppe i det blå bokstavligen.. Sen ska det tilläggas att varje gång vi haft en höger har finanskriserna kommit är det inte märkligt? Nä tillbaks med den röda regeringen och snäpp åt fuskarna istället för massbestraffning!

sv; haha ja det kan jag hålla med om XD idag blev det sovmorgon till halvåtta det är guld värt ;)

Knapsu sa...

Fanstyget Kristersson blev väl tvingad av fanstyget Reinfeldt, som såg sin allsmäktighet hotad, att krypa till korset för att undvika ett misstroendevotum från riksdagen.
Annars hade han nog aldrig gjort det. Sådant fanstyg är han, Kristtersson