lördag 1 oktober 2011

Efter en internetlös vecka - musikskvaller. Vad händer med... Naglfar?

Då vår internetleverantör har bestämt sig för att sköta sina affärer på en hjärndött sätt, har jag varit inkapabel till att skriva. Det har inte gjort så mycket. Jag har varit så sataniskt trött att ingen hade fått ut nåt av det jag skriver ändå.

Nå. Jag har haft besök. Från Umeå/Auberon. Vi har spelat och harvat. Det tre låtarna som jag ska sjunga in (snart) är To hell. A final santctum och I am venom. Fy fan vad fett. Källa på det? Jöjj. öjj öjj öjj.

Jag passade på att fråga ut killen om vad som händer i Umeå, eftersom att jag inte bor där numera. Han berättade att Naglfar har gjort sig av med både trum-matte och bas-morgan (som tidigare spelade trummor i Auberon). Anledningen är oklar. Men kommentaren från Naglfarlägret (Nojje) var: "det är vi som är kärnan i bandet. Matte och Morgan är ute ur bilden". Morgan hade ingen aning om detta. Hans kommentar var: "jahopp. Då vet jag".




Killen bakom all fakta. Generisk, nutida metal-look



Har jag snubblat över något intressant? Eller är det bara folk som snackar för mycket på fyllan?

Naglfar håller i alla fall på att spela in en ny skiva. Det gör Dead End också. På tal om Jojje. Som var den som hört allt detta nonsens.

Ja. En bra låt till förmiddagen då? Givetvis. Vi lyssnar på...

Alice Cooper.

På tal om smink.

5 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fredrik sa...

haha Jag är inte omöjlig att få tag på. Du behöver bara ta fram telefonen. Så var det med det. :D

Jag har just startat ett kk-färhållande med internet. Vi får se vem som bryter ihop först. :D

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fredrik sa...

hahaha Du lever i förnekelse. :D

Du ligger med nätet. hihohohohohoho

höhö

förlåt. :D

jöjj sa...

nya naglfar är klar!

nu fick jag även ångest för dead end skivan.

Man ska inte lägga trummer på synthtrumset som går att editera.

för det blir aldrig klart.

livetrummer ska det vara, med missar. jag saknar sånt på skiver. när man lyssnar på allt man gjorde på nittitalet flinar man alltid till när man hör trummisen missa en cymbal eller puka på världens lättaste komp.

:D