söndag 25 september 2011

Bakfull och jävlig

Rasister tomtar och borgare. Jag har bara en sak att säga: C Y A N I D.

Do it.


Vi klickar hata rasister och borgare. Vi sparkar uppåt. Vi måste sparka uppåt.

***

Har ni hört talas om en film som heter Battle of Los Angeles?

Tänk er en film som har effekterna som tv-serien V dissade. Tänk er dialoger skrivna på Samhall efter masslobotomi. Placera valfria semisnygga skådisar i den gröten och vipps: där har en ännu en anledning till att svälja hela dosen.

Jag älskar science fiction. Men då vi snackar serier som typ Andromeda... Nej nej nej nej nej nej. Det här kändes som ett avsnitt av Andromeda.

Det får mig att tänka på en tv-serie som var skitbra. Jag har för mig att effekterna var gjorda med en Amiga.

Amiga. Kommer ni ihåg? Fy fan vad fint. En dator som heter tjej. Rasister, genushaverister och borgare klickar hata. Jag upprepar: C Y A N I D.

Skriva ä å pissa truismer i den Pleonastiska Oceanen (Äldreomsorgen i övre Kågedalen)


Ja. Det här är klass:

3 kommentarer:

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Jag gillar Dexter. Min uppfattning om rasister är att det egentligen handlar om rädlsa och förakt för svaghet och inte om ras. Ett bra exempel är ju att hela borgerligheten inklusive M-partistatens systerparti- SD vill ha kvar att invandrare som har pengar men skicka tillbaka de som är fattiga! Eller som tanten på Hisingen (i Uppdrag Granskning) sa "de invandrare som bor på vår sida gatan är skötsamma, de har ju köpt sin lägenhet, de har ju pengar".

Anders Ekberg sa...

På Samhall arbetar personer med funktionsnedsättning som innebär nedsatt arbetsförmåga. Vi utvecklar personer genom arbete. Andra företag köper tjänster av oss vilket är en förutsättning för att vi ska kunna erbjuda arbete till våra medarbetare. Våra medarbetare med funktionsnedsättning får ofta kämpa mot fördomar om att de inte klarar av att leverera kvalitet. Du antyder själv i din text att du ogillar fördomar så varför lyfter du upp Samhall som du gör?

MVH
Anders Ekberg
Presschef Samhall AB

Fredrik sa...

Anders Ekberg: Seriöst. Om du lever i den politiskt korrekta bubblan där man inte får uttrycka en enda tanke som är lite ful eller osmaklig, då är du på fel platts.

Jag tycker att samhall är fantastiskt. Jag hoppas att de dårar som faktiskt väljer att läsa mina arga texter förstår det.

Om de inte förstår det, ja. Då är det bara att skita i att läsa detta. Kritik som går ut på att man skall uttrycka sig korrekt, kan ta sig i röven.

Jag sträcker mig dock gärna till att lägga upp en länk till samhall eller något liknande. För som sagt: jag gillar det. Jag begråter det faktum att borgare tillåts bestämma, eftersom att de som drabbas alltid är samhällets mest utsatta.

Med det sagt: fortsätter du gnälla? Dra då åt helvete. Jag har inte tid med fåntrattar.

Tankesmedjan: Att rasism är en klassfråga kan liksom inte bli tydligare. Bra tänkt som vanligt. 8)