onsdag 14 september 2011

Texten. Musik. The.

Jag har just läst att äldre anglosaxsnackare lägger in the lite här och där i meningar.

Världsklass.

Jag har funderat på musik och vilka texter jag gillar. Det är inte lika enkelt som då jag var lite, då lät alla engelska ord tuffa.

Nu vill jag att de ska låta JÄTTE TUFFT.

Seriöst. Jag gillade Kai Hansens texter. Då de handlade om saker som att tro på sig själv och att inte slösa tid på att gråta.

Jag både var och är extremt lätt att påverka, om man använder rätt ord. Med rätt ord tror jag fan i mig att man kan ordna fred. Typ.

Men. Vad har jag för favorittexter då? Ja. Jag vet inte. Numera är det ju sådana som Laleh och Victor Chara som jag ser upp till. Min utman till mig själv är att plocka fram de bästa texterna och förklara varför de är bäst.

Jag återkommer.

Åt helvete med Reinfeldt.

Inga kommentarer: