söndag 16 oktober 2011

Auberon - A whispering wind

Eftersom att någon människa med fantastisk smak lägger upp låtar från debutskivan på youtube, så lägger jag upp dem på bloggen. Eftersom att jag kan. Eftersom att jag vill. Eftersom att jag är tuff.



Tänk att den där skivan sålde slut. Tre gånger.

Ändå var det ingen tidning i det här landet som brydde sig.

och alla trodde att Andreas var en tjej...

Människan. Inte helt hundra.

Auberon då? Jo. Vi var helt hundra. Den här låten var vår Kai Hansenhyllning. Det blev några stycken... Är man torsk på Kai så är man. Jag kommer aldrig att glömma originalrefrängen. Ingen annan kommer att få höra den. Texten handlar om kärlek, och att våga ta svåra steg. Jag tycker ju som sagt att det är tuffare att INTE försöka vara tuff, än att försöka vara tuff. Nördvisdom.

texterna finns på den här bloggen.

3 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
joy sa...

haha Life Metal!

:D

Kai Hansen forever!

Fredrik sa...

Life, love and Kaimetal. :D