söndag 5 februari 2012

Konsten att hitta hit...

Jag har kollat lite på hur folk tar sig hit, till bloggen som hatar gud, borgerlig egoism och rasism - men som älskar musik, litteratur och all annan kultur. Ja. Bloggen heter Fredrik-d. Du läser den förmodligen just nu.

Ja. Det populäraste inlägget är ju det som handlar om finanskrisen. Det har samlat på sig några tusen klick, bara det. Kul! Jag måste läsa det och se vad jag har skrivit. Det mesta skrivs ju då jag håller på att spricka av ilska. En del saker blir lite... flummiga.

Men, de länkade besökare som lett hit är roligare.

De flesta kommer hit från Cristofers blogg. I just cant hate enough. Han är ju en mediaikon numera. Jag ser dock bara en kille med sjukt rolig humor, och bra åsikter. Bra skit är vad som bjuds på från herr Röstlund.

Sen kom läsarna från en favoritblogg, som numera är ledlagd: Illegal, imoral & fatening. Kom tillbaka, vårtsvinet! Jag saknar dina texter.

Den tredje högsta källan är Världen ska brinna, författaren Pål Eggerts blogg. Mycket bra blogg, mycket trevlig människa!

Sen är det lite blandad kompott. De är lite alldagliga, en del av dem i alla fall...

Fredrik d ligger först (vi är på plats 4 alltså). Sen en länk från DN. Borde vara från någon Dilsa-text.

Sen följer två helt obegripliga sajter. Jag vet inte vad det är, och då jag klickar mig dit får datorn tuppjuck. Jag besparar er skiten.

De SÖKNINGAR som lett hit är asroliga.

Först "Fredrik d". Inget konstigt med det.

Sen... "Kissie"?

Aja. Det vägs upp av nästa herre. "Yngwie Malmsteen". Världsklass!

"Bildt i Sudan" är en populär sökning som leder hit.

"Belinda Carlisle", "Dream Theater" kommer sen. Följt av "Che"! Hjälten från Argentina.

Sen "Cherry Garcia", "Heroes" och "Pentagon". ok Populär skit. Jag har dock inte utbroderat så mycket åsikter om dessa saker. Förutom Pentagon, i inlägget om konspirationsteorier.

Den senaste tiden leder sökningar som: "Laleh naken" hit. Hallå? Hoppas ni blir besvikna! Och... "Runkbulle". Jag vet inte vad jag ska säga. Eller, det säger väl ganska mycket om mitt språk. Världsklass!

Sen: "Hulken", "bruten fot" och "den svenska modellen".

Ja.

Slutsatsen är att jag ska nog inte dra någon slutsats. De som dras hit har hamnat på internets bakgård. Ett steg till och man kan trilla av nätet.

Jag skiter i hur det ser ut, men det ska höras och synas. Jag säger inte saker för DIN skull, jag säger det för att jag måste säga det. Jag har rätt mer ofta än jag har fel. Men jag har inga problem med att erkänna fel. Stolthet är ett ofog som jag hånar och spottar på.

Så, välkomna till fredrik-d!

Passar det inte är det bara att dra åt helvete. Eller låta bli att läsa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Få saker i vardagen är så självklara och trevliga som att ta sig en kopp kaffe eller te, sätta sig vid datorn, och läsa Fredrik-D.

Man bjuds på brinnande engagemang, felstavade ord, smarta kommentarer, hatkommentarer och obskyr musik.

Man har hamnat på internets bakgård och det är skitigt, ärligt och man bara älskar det.

Arbetarklass FTW!

Fredrik sa...

En för tacke! 8) Varma, vackra och otroligt sanningsenliga ord.

Utom det om att jag ofta stavar fel. Det har aldrig hänt. hehe