torsdag 2 februari 2012

Imorgon är en annan dag - kalkon!

Och nej. Det blir inte den låten på det.

Idag. Nuet. Jag såg en rolig dokumentär igår. På någon av de två kanalerna jag tittar på (svt 1 och 2), då det inte är the Big band theory på någon obskyr och sinnessjuk kanal.

Den handlade om en kille som levde ett år med vilda kalkoner. I Florida, eller nåt liknande. Det var skithäftigt. Jag är inte det minsta bekant med kalkoner. Jag vet hur de låter, men jag har varken sett en levande kalkon, eller ätit en död. De är för mig inte något annat än djuret som jänkarna offrar och stoppar upp vid deras tacksägelsedag.

Slutsatsen av det programmet var att om vi någonsin får problem med svärmar av gräshoppor är det bara att släppa loss några tusen kalkoner. Vilka jägare!

Snubben som levde med dem var skitrolig. Först berättade han hur han lärde sig att prata kalkonska, hur alla olika läten hade olika tonarter för att säga väldigt olika saker. Fascinerande! Inte för att jag inte visste att djur gör så, utan för att det är häftigt att se då det är på riktigt. Någorlunda.

Låt för denna förmiddag? Vi kör på en death metallåt. Av bandet som jag älskar, men som punkarna som kallar sig rockare i sthlm hatar. DARK TRANQUILLITY.

Fuck sthlm.

Inga kommentarer: