söndag 10 april 2011

Söndag. Trevligt väder, korkade borgare. Ergo: en vanlig söndag.

Jag har inte varit helt aktiv här i min hörna, men jag är ändå mer aktiv än då jag startade den för fyra år sedan. Jag har helt enkelt en ganska sund förhållning till skrivandet.

Jag slår mig på bröstet och påpekar att JAG har något som är BRA. Barockt. Så självförhärligande. Typiskt osvenskt? Eller bara ett bevis på lite insikt? Skit i det. Vem fan bryr sig, liksom.

Jag hade tänkt att skriva om en bra skiva. Jag hade till och med kommit på vilken skiva jag skulle skriva om.

Men jag passade på att läsa lite andra bloggar och en och annan tidning. Nu är det inte ens nästan musik jag tänker på…

Farsan mejlade från Spanien, ett mejl med texten att man skulle klicka ogilla på regeringsdårarna från alliansen – att det är ett virus som skapar barnfattigdom och orättvisor. Inget kunde väl vara mer rätt? Farsans politiska tillbehörighet sträcker sig från Stalin till Hitler, han ogillar allt, men älskar att försvara det som är dummast. Kul som fan, om man inte är trött.


Nej, han är inte ond, han tar ansvar - skapar fattigdom och sånt bra... Heja alliansen, scum of the earth!



Ni som försvarar alliansen, ni som tror att dålig politik blir bra om man bara kan hitta ett fel hos motståndarna - kan ni tänka, är ordet slutsatts, science fiction för er? Och du som skrev att jag skriver vänsterpropaganda. Låt oss kontemplera: jag skall alltså skriva propaganda. För vems vinning? Vem tjänar på att jag skriver politiska pamfletter som visar VERKLIGHETEN utan lögnerna som borgarna måste ha med (jo, det finns barnfattigdom)? Vem? Jag får inga pengar för det – jag har inga annonser på sidan, jag har ingen sponsor – alltså, jag skriver för att väcka någon – och för att jag skulle spricka om jag inte fick det ur mig. Att kalla det propaganda borde fan rendera i spöstraff för idioti. Borde, men det ska givetvis inte vara straffbart att vara idiot. Då skulle hela regeringen hamna på kåken. På tal om utopi. Höhö

Så. Min propaganda är inte propaganda. Vad är det då? Det är en tolkning av verkligheten som inte uppskattas av borgare och rika. Vad kan det bero på? Vilka älskar högern? De rika och företagare. Ingen nyhet här inte. Varför finns det i deras intresse att baktala mig, eller ifrågasätta allt jag skriver? Är jag så viktig?

Jadå. Jag ser vilka äckel som länkat hit med tveksamma dumheter skrivna bredvid. Ingerö är dock den mest pinsamma av de som varit här – obs, det kan ha varit någon av deras nyliberala minions som skrev, de har dock samma åsikter allihopa: han ville förklara för mig att Johan Norberg är bra. Så vad skrev han? Du, är bara en kille med en blogg. Aj. Ja. Om det är bloggen, och storleken på den som avgör ens persona, ja, då är min sambo bättre än er båda tillsammans eftersom att hennes blogg har många fler läsare än de båda idioterna, samt alla andra av de bloggar jag länkat till. Hon tycker samma sak som jag. Med det tänket: Ingerö: du är bara en kille utan hjärna och med en väldig liten kuk. Samt att du har en jätteliten, och korkad, blogg.

Men mig kallar de för propagandist. Ja. Jag går med på det om jag får byta ord till orosmakare. För det är oron som alliansen känner som får dem att gå i taket då deras lögner avslöjas, då deras politik visar sig vara osmaklig och respektlös mot de mindre bemedlade. De hittar på argument för att dölja det. Men oftast blir de bara förnärmade, och så tror de att allt går över om de konstaterar att jag är otrevlig.

Jag är inte otrevlig. Jag är förbannad.

Och jag som bara ville skriva om musik…

Allianskramare och rasister: cyanid ftw! Do it.

3 kommentarer:

Wonder Warthog sa...

Alliansens nya verkar vara att om man beskriver verkligheten så ska man hellre tiga! Borgararslen kan dra! Snart är deras 15 minuter i rampljuset över och då kommer hämndens timme att slå!

Fredrik sa...

Ja. Det hoppas jag att du har helt rätt i. 8)

Men jag håller inte med dig. De ljuger fortfarande obegränsat då de ska prata.

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Jag gillar att du retar upp Timbro-pojkarna! Fortsätt med det! Om jag kommer vägarna förbi nån gång så ska jag sponsra dig med korv o mos!