lördag 16 juli 2011

Hej och välkomna till vansinnet.

Ni vet hur låten går, en människa kritiserar det faktum att folk dör på grund av girighet, religiöst vansinne eller varför inte både och. Högerns tjänstemän och deras hjärndöda bloggare, sablar ner människorna med föraktfulla kommentarer, trots att det som föraktas är protester mot mördandet.

Det är en jävligt dålig låt. Men den verkar ha många köpare. Frågan är: är det girighet eller bara ren jävla idioti som tillåts råda i dessa fall?

Exempel: sveriges utrikesminister ställer till med vansinne efter vansinne. Alla har väl glömt hans påhopp på Kuba för några år sedan. Inte jag. Det visade sig att han hade ljugit och använde sig av argumentet: Kuba = Stalin = massmord.

För så dum är han. Det handlade om han hade öppnat post som inte var adresserad till ministern.

Men då han själv blir tagen med handen i massmordsburken, då ignorerar han det _OCH FOLK GODTAR DET_... Vad säger det om er? Ni som kritiserade Mona Sahlin för att hon var en oansvarig politiker då det gällde hennes ekonomi för 20 år sedan, hur resonerar ni då ni anser att det är ok att fördriva och mörda folk i stället? Jag bara undrar?

Sen har vi världens största fängelse. Ett av de värsta koncentrationsläger i vår historia: Palestina. Folk börjar ruttna på det som sker i Israel, folk börjar protestera. Protesterna bemöts ännu med duma argument som Antisemit hit och Nazist dit. Det är så dumt att man baxnar. Vilka är egentligen nazisterna, eftersom att man lagt debattnivån under anklarna? Givetvis är det Israel som går Hitlers ärende, eftersom att man inte har någon gräns för osmakligheterna - ergo, jag gör likadant. De har bara bytt ut "judarna" mot en annan folkgrupp. Att lära sig av historien är aldrig något borgare sysslar med, och om de sysslar med det, då kan ni ger er fan på att de har friserat den historien till det oigenkännliga.

Så de som har ruttnat på vansinnet, de har kört med en båt mot det värst drabbade området. Skepp mot Gaza. Fast på engelska. Kritiken låter sig inte väntas: terroristkramare och andra rejält hjärntvättade argument serveras. Men vad är det de kritiserar? En båt som levererar gammal medicin, betong och andra livsnödvändigheter. Vansinnet leder över kärleken, med flera mil.

Ship to Gaza borde heta shit to Gaza, för det är skit de får. De behöver så mycket mer. Men, detta är politik. Högern rasar mot att det är politik, men bara för att det inte passa dem själva. Man ska inte göra politik av detta... bla bla bla. Men varför gör NI politik av det då? Varför vänder sig land efter land (i skuld, utpressning någon????) mot detta humanitära projekt? Det är politik. Läs om det. Läs om det.

Helvete, ALLT är politik. Vilken vara du handlar; vilken musik du lyssnar på; vilken mat du äter; var du köper det... Förstår ni inte det är det bara att trycka ctrl, alt, delete - på eran hjärna. Den behöver det.

Jag gillar inte den låten. Jag trycker ogilla på den.

7 kommentarer:

Pål Eggert sa...

När det gäller Bildt fattar du väl att alla kritiker bara är avundsjuka ;)
Jag hade en diskussion med en person på ett annat forum om Lundin oil/petroleum och han kom bland annat med argumentet att mannen varit statsminister. På något sätt skulle det liksom garantera att han inte kunde delta i något ont. Jag menade att det gjorde bara saken värre.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fredrik sa...

Ja...

Charlotte: Jag känner att världen inte är lika värdelös då du skriver så pass insiktsfullt.

Jag tror att man hittar anledningen till att jag är så pass kantig bland människor i det du säger. Jag backar inte. Jag trycker upp den mot den mentala väggen de gått in i och tvingar dem att se vansinnet. Då blir jag obehaglig. Då måste man avfärda mig. Jag tror att du läst det mesta som skrivits av dårar MOT mig här och på nätet generellt. Visst är det kul att man blir hånad för att man har dyslexi då man påpekar att massmord är massmord är massmord... 8) Vansinnet som sagt. Det kommer för övrigt att bli det nya namnet på bloggen snart. Jag trodde jag skulle vara snabbare med förändringarna. Men jag suger. hehe

Vid vansinnet.

..Och jag tror att Pål vet var jag snott det från. 8)

Hur som haver.

Pål: Jag har hört liknande argument. Jag har svarat ungefär som du. Jag har skrikit. Jag har spytt. Jag fortsätter att skrika och spy. Jag måste. Jag måste.

Jag slår gärna min panna blodig för en bra sak. Vansinnet måste bromsas. Nyliberalerna måste... upphöra? Ja. Vakna. Låt Johan Norberg vakna vid ett bord där han ska sy skor åt Nike, skuldsatt över öronen för att pengarna inte ens räcker till mat. Vi ställer in honom i det ekorrhjul som borgerlig politik alltid leder till, eftersom att girighet är så enkelt och taget ansvar så svårt.

Skuldsatt och ofri. Grattis Johan dumjävulen Norberg, du håller på att förgöra världen med ditt väna leende och dina äckliga åsikter.

Tack vänner! Ni gör det lättare att tåla världen.

Jag börjar tänka på en låt av... MIG. 8) Hellborn. Jag är allt en skön snubbe. :D

Wonder Warthog sa...

OM jag plötsligt inte är arg längre är ni välkomna på min begravning! Charlie och Fredrik; ni ger mig alltid styrka! Puss och kram och sk¨l för fan!

Wonder Warthog sa...

Pål, som du skriver... det gör bara det hela sjukare!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Wonder Warthog sa...

Charlie; Satanaa Perkele! Pissed as Hell for ever! 8)(men en puss till får du)